آفتاب

راه‌اندازی کلینیک فیزیوتراپی توانبخشی علی اکبر(ع) بیرجند

راه‌اندازی کلینیک فیزیوتراپی توانبخشی علی اکبر(ع) بیرجند

مسئول کلینیک فیزیوتراپی توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند از راه‌اندازی کلینیک فیزیوتراپی توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) خبر داد.

مسئول کلینیک فیزیوتراپی توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند از راه‌اندازی کلینیک فیزیوتراپی توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند،«سارا سروری» اظهار کرد: این مجتمع در دو بخش روزانه و شبانه فعالیت می‌کند که در بخش روزانه بچه‌هایی با استعداد بالایی قرار دارند که آموزش گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی برای تخلیه انرژی آنها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مجتمع توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع)، 50 هزار مترمربع مساحت و 18 هزار مترمربع زیربنا دارد که با 120 پرسنل فعالیت می‌کند.

مسئول کلینیک فیزیوتراپی توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) از راه‌اندازی کلینیک فیزیوتراپی توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) خبر داد و گفت: در این مجموعه علاوه‌بر کاردرمانی، آب درمانی و ارتوپد فنی، به فیزیوتراپی نیاز دارد که فیزیوتراپی بمنظور تحریک اعصاب عضلات برای درمان مددجویان استفاده می‌شود.

سروری تصریح کرد: توانبخشی به مجموعه‌ اقدامات هدفمند گفته می‌شود که شخص معلول را در راستای دستیابی به سطح نهایی توانایی و عملکردی جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی و حفظ آن یاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چرخه‌ی توانبخشی مراحل مختلفی دارد، تصریح کرد: نتیجه‌ی کار تیم توانبخشی در نهایت ایجاد استقلال عملکردی و بهبود وضعیت توانخواه است که مددجویان توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند از خدمات کاردرمانی، گفتاردرمانی و ارتوپدی فنی استفاده می‌کنند.

مسئول کلینیک فیزیوتراپی توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) به مرکز هیدروتراپی و کاردرمانی این موسسه اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز هیدروتراپی در راستای درمان نقصان عضلات در آب است و همچنین آرتز و پروتز کارگاه تولید دست و پای مصنوعی برای درمان معلولان است.

هتل آپارتمان سالمندان

سروری به پروژه هتل آپارتمان ویژه سالمندان اشاره کرد و گفت: نزدیک به 2 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و این آپارتمان از سه طبقه و 48 سوئیت تشکیل شده است.

وی افزود: این هتل آپارتمان 3600 مترمربع زیربنا و 600 هزار مترمربع است که برای فیزیوتراپی و کاردرمانی استفاده می‌شود.

پروژه آب درمانی توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند نیازمند کمک خیران

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مرکز توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند 300 معلول را زیر پوشش دارد، اظهار امیدواری کرد پروژه‌ی آب درمانی این موسسه هرچه سریعتر با کمک خیران و مسئولان به بهره‌برداری برسد و با بهره‌برداری این پروژه چرخه توانبخشی مددجویان موسسه کامل‌تر می‌شود.

انتهای پیام

کد N691950

وبگردی