آفتاب

راه‌اندازی کمپین جمع‌آوری کمک برای بازسازی غزه به ریاست ماهاتیر محمد

راه‌اندازی کمپین جمع‌آوری کمک برای بازسازی غزه به ریاست ماهاتیر محمد

هیات عربی- بین المللی بازسازی نوار غزه در شهر "سایبر جایا" مالزی کمپینی را با شعار "مسئولیت غزه بر عهده ماست" راه اندازی کرده که هدف از آن جمع آوری یک میلیارد دلار به منظور کمک به بازسازی نوار غزه زیر نظر "ماهاتیر محمد" نخست وزیر اسبق مالزی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این کمپین در جریان کنفرانسی که با حضور سیاستمداران و کارشناسان برگزار گردید، راه‌اندازی شد. در حاشیه این کنفرانس نمایشگاه عکس و فیلم و اسناد مربوط به اوضاع انسانی نوار غزه بر پا شد.

ماهاتیر محمد در آیین گشایش این کنفرانس خاطر نشان کرد: بازسازی نوار غزه کار ساده ای نیست اما در عین حال چالشی است که ما حتما باید با آن روبرو شده و پیروز از میدان خارج شویم. وی در عین حال به مانع تراشی‌ها و کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در مسیر ارسال کمک‌های بشر دوستانه و یا سفر کاروان‌های زمینی و دریایی لغو محاصره به غزه اشاره کرد و اقدامات رژیم اشغالگر قدس در زمینه ممانعت از واردات کمک‌های بشردوستانه و مصالح ساختمانی به غزه را غیر قانونی و مغایر اصول و ارزش‌های انسانی دانست.

نخست وزیر اسبق مالزی درباره اولویت‌های حمایت از مساله فلسطین نیز اظهار داشت که استفاده بهینه از تغییرات اساسی ایجاد شده در نگرش طرف‌های غربی نسبت به مساله فلسطین که یکی از مصادیق آن، به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود و نیز تشریک مساعی و پایان دادن به درگیری‌های داخلی و تلاش برای جلب حمایت طرف‌های مختلف به جای دشمنی و خصومت با آنها را از جمله این اولویت‌ها دانست.

وی از روند بازسازی غزه به عنوان مبارزه ای طولانی مدت یاد کرد و گفت مهمترین شرط پیروزی در این مبارزه برخورداری از روحیه بالاست و حتی اگر رژیم صهیونیستی چندین بار هم اقدام به تخریب غزه بکند، ما باز هم باید آنرا بازسازی کنیم.

ماهاتیر محمد در بخش دیگری از سخنان خود از سیاست "یک بام و دو هوای" غرب در تعامل با مسائل انسانی انتقاد کرد و با مقایسه برخورد جامعه بین المللی با حمله اخیر به دفتر نشریه هتاک "شارلی ابدو" فرانسوی و جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تاکید کرد که جامعه بین المللی به خاطر کشته شدن تنها 12 نفر در پاریس به دست 2 فرد عادی قیامتی به پا کرد اما در قبال "تروریسم رژیم صهیونیستی" که منجر به کشته شدن هزاران نفر، زخمی شدن دهها هزار نفر و آوارگی صدها هزار فلسطینی دیگر شد، سکوت اختیار کرد.

وائل سقاف رئیس هیات عربی- بین المللی بازسازی خرابی‌های جنگ در نوار غزه نیز اظهار داشت که بازسازی غزه نیازمند هم افزایی تلاش‌های مردمی و بین المللی برای لغو محاصره این منطقه و درخواست از مصر برای تسهیل روند واردات کمک‌های بشردوستانه و مصالح ساختمانی است و در کنار آن باید از فشار ملت‌های غربی بر روی دولت‌هایشان برای تغییر مواضع آنها در قبال رژیم صهیونیستی و تحت فشار گذاشتن این رژیم برای عدم مانع تراشی در مسیر انتقال مصالح ساختمانی به غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ استفاده کرد.

انتهای پیام

کد N691927

وبگردی