آفتاب
اطلاع لحظه به لحظه از جنین؛

لباس هوشمند ویژه زنان باردار ساخته شد

لباس هوشمند ویژه زنان باردار ساخته شد

نسل جدیدی از لباس های هوشمند ویژه زنان باردار طراحی شده که وضعیت سلامت جنین را دنبال کرده و از این طریق مادر در جریان سلامت نوزاد آینده خود قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در سالهای اخیر فناوری هوشمندسازی پوشاک پیشرفت چشمگیری داشته است و اکنون در تازه ترین ابتکارعمل صورت گرفته در این عرصه لباس هوشمندی ساخته شده که زنان باردار با استفاده از آن بیش از هر زمان دیگری در جریان وضع سلامت جنین خود قرار می گیرند.

اوج خلاقیت به کار رفته در این فناوری جدید استفاده از فیبرهای نقره تلفیق شده در بافت عادی لباس است.

این نوآوری توسط یکی از محققان جوان دانشگاه کورنل در نیویورک ابداع شده و هدف اصلی آن افزایش آگاهی زنان باردار از وضعیت جنین و همچنین بدن در حال تغییر و تحول خودشان است.

البته همانطور که این محقق می گوید، معمولا بازار جهانی پوشاک به این دست از نوآوری های پوشیدنی با تردید زیاد نگاه می کند. به بیان دیگر پذیرش این نوع پوشاک همواره به راحتی صورت نمی گیرد.

به گفته وی ضروری است تا تلاش های گسترده ای برای متقاعد ساختن زنان باردار به استفاده از این نوع پوشاک مبتنی بر فناوری های برتر صورت گیرد.

سیم های نقره ای که دسته کمی از فیبرهای بسیار نازک ندارند قابلیت حیرت انگیزی در افزایش کارکرد پوشاک جدیدی دارند که دمای بدن، ضربان قلب، فشار خون و وضعیت تنفسی جنین را ثبت می کنند.

دستگاه کوچکی که به وسیله نواری باریک به لباس زن باردار متصل می شود این اطلاعات را دریافت و به تلفن همراه هوشمند وی منتقل می کند.

از این طریق پزشک نیز می تواند در هر لحظه از وضعیت جنین مطلع شود و در صورت مشاهده علائم غیرعادی انجام اقدامات لازم به زن باردار را توصیه کند.

کد N691888

وبگردی