آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

فلاحت‌پیشه: نامه رهبری به جوانان الگویی تازه برای سخن گفتن با غرب است

فلاحت‌پیشه: نامه رهبری به جوانان الگویی تازه برای سخن گفتن با غرب است

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: با توجه به اینکه جوانان غربی از رسانه‌هایی اطلاعاتشان را می‌گیرند که خود نقش اصلی را در شکل‌دهی به آموزه‌های انحرافی دارند مقام معظم رهبری نامه‌شان را خطاب به آنها نوشتند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی، گفت: این نامه پاسخی است به آموزه‌های انحرافی که در برخی کشورها از دین اسلام ارائه می شود و به عبارت دیگر این نامه نه تنها نوعی روشنگری در قبال اسلام و سایر ادیان است بلکه روشنگری در قبال ادیان انحرافی که ساخته شده است هم به شمار می آید.

وی ادامه داد: متاسفانه تحولات دنیا به سمتی می‌رود که طراحان جنگ تمدن‌ها در سال 1994 میلادی آن را پیش‌بینی کرده بودند و همچنین سیاستمداران غربی به ویژه آمریکایی‌ها هم آن را ادامه می دهند. در همین راستا نیز مقام معظم رهبری برای روشنگری در رابطه با آموزه‌های دین اسلام و نشان دادن اینکه آنچه علیه اسلام نشان می‌دهند واقعیت ندارد نامه ای خطاب به جوانان غرب نوشتند.

این کارشناس مسائل منطقه بابیان اینکه مقام معظم رهبری جوانان کشورهای اروپایی را خطاب قرار دادند تا آنها را متوجه حقایقی کنند، افزود: در حال حاضر بیشتر جوانان غربی از رسانه‌هایی اطلاعاتشان را می‌گیرند که خود نقش اصلی را در شکل‌دهی به آموزه‌های انحرافی و رواج گروه‌های تروریستی مانند داعش در منطقه دارند. از سوی دیگر برخی از سیاستمداران و نظریه‌پردازان غربی نیز تلاش می‌کنند موضوع دین و به طور کلی اسلام سیاسی را با یکسری مصادیق انحرافی به جهان معرفی کنند.

وی با بیان اینکه برخی در دنیای اسلام تلاش می‌کنند از طریق تکفیر به اسلام ضربه بزنند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در نامه خود تاکید کردند با توجه به اینکه ما اعتقاد داریم سیاستمداران غربی به عمد دست به تحریک می‌زنند می‌دانیم که صحبت کردن با آنها نتیجه‌ای ندارد زیرا خودشان از بانیان این تحریف بزرگ و همراه با رهبران گروه‌های تروریستی هستند بنابراین رهبری مستقیما خطاب خود را جوانان کشورهای غربی و ملت‌های غربی قرار دادند و این نوعی الگوی تازه برای سخن گفتن با غرب نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N691774

وبگردی