آفتاب

شرمن به کشورهای آسیای شرقی سفر می کند

شرمن به کشورهای آسیای شرقی سفر می کند

رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا برای دیدار با مقامات چین، کره جنوبی و ژاپن هفته آینده عازم این کشورها می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، «وندی شرمن»دستیار وزیر خارجه آمریکا و رئیس تیم مذاکره کننده این کشور در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 به چین، کره جنوبی و ژاپن می رود. وی در این سفر که زمان آن هفته آینده اعلام شده با مقامات این کشور ها و کارشناسان غیردولتی در مورد مناسبات دوجانبه با آمریکا گفتگو خواهد کرد.

بر این اساس شرمن روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم (هفتم و هشتم بهمن) در چین با مقامات این کشور در خصوص همکاری های دو جانبه و نیز مذاکرات آتی 1+5 و ایران رایزنی خواهد کرد. بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا سفر شرمن در راستای تقویت مناسبات واشنگتن-پکن انجام می گیرد.

همچنین سئول در روزهای بیست و هشت و بیست و نهم ژانویه (هشتم و نهم بهمن) میزبان دستیار وزیر خارجه آمریکا خواهد بود. در این دیدار شماری از مقامات و کارشناسان ارشد دو کشور به بحث و رایزنی پیرامون همکاری های نزدیک آمریکا و کره جنوبی در مورد تحولات شبه جزیره کره خواهند پرداخت.

روزهای بیست و نهم و سی ام ژانویه (نهم و دهم بهمن) نیز به توکیو اختصاص دارد و طی آن شرمن ضمن دیدار با مقامات ژاپنی مسائل دو جانبه، منطقه ای و جهانی را مورد بحث قرار می دهد. زمان بازگشت این مقام آمریکایی به واشنگتن تاریخ سی و یکم ژانویه (یازدهم بهمن) اعلام شده است.

کد N691600

وبگردی