آفتاب
دفاع از مهربانان‌ترین پیامبر

پناهیان: فتنه حادثه فرانسه از سوی غرب طراحی شده بود

پناهیان: فتنه حادثه فرانسه از سوی غرب طراحی شده بود

پناهیان گفت: خدا از پیامبر اکرم خواست تا حقیقت را به صورت کامل به مردم نشان ندهد و از او خواست تا همه نیروی خود را صرف گفتن حق به مردم نکند چرا که مردم خودشان باید انتخاب کنند و انسان با انتخابش ارزش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم مردمی دفاع از مهربانان‌ترین پیامبر، حضرت محمد (ص) عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان در مسجد امام جعفر صادق (ع) تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان اظهار کرد: در شرایطی که در آن قرار داریم فرصت‌های پیش‌روی ما بیش‌تر از تهدیدهاست. رسانه مهم‌ترین ابزار قدرت است و اهالی تفکر دموکراسی غربی خیال می‌کردند با رسانه (اینترنت) می‌توانند حوزه نفوذ خود را در جهان گسترش دهند اما هم‌اکنون مردم ابتدا با ارزیابی به برنامه‌های رسانه‌ها و اینترنت نگاه می‌کنند و کسی در رسانه موفق‌تر است که به حقیقت نزدیک‌تر است.

او ادامه داد: هم‌اکنون مردم جهان قدرت قضاوت دارند و رسانه‌های غربی نیز هرگاه خواسته‌اند تهمت‌هایی را به دین اسلام وارد کنند در همان کشور تعداد مطالعه‌کنندگان قرآن کریم افزایش پیدا کرده است.

پناهیان افزود: امروزه فرصت‌ها بسیار بیش‌تر از تهدیدهاست. فتنه حادثه فرانسه قطعا از سوی غرب طراحی شده بود چرا که هیچ مسلمان واقعی راضی به انجام چنین کاری نخواهد شد در صورتی که در این شرایط که فرصت‌های فراوانی برای روشن‌سازی وجود دارد کم‌کاری صورت گیرد قصور از خود ماست. رسانه‌های غربی به نحوی می‌توانند بر ضد صاحبان خودشان تبدیل شوند و برای مومنان نیز یک فرصت محسوب شوند.

وی در ادامه گفت: ما مردمی هستیم که در استفاده نکردن از فرصت‌ها ید طولایی داریم چنان که از فرصت دفاع مقدس به خوبی استفاده نکردیم و این استفاده نامناسب بود که باعث شد امام (ره) از واژه جام زهر استفاده کند. ما حماسه‌ای آفریده بودیم که می‌شد آن را بین‌المللی کرد اما این فرصت را از دست دادیم.

پناهیان ادامه داد: پس از پیام امام به گورباچف، رییس‌جمهور پیشین شوروی روی آن کار تبلیغاتی لازم انجام نشد چرا که می‌شد به بهانه آن پیام اسلام را به بلوک شرق معرفی کنیم. هنوز هم برخی از خود ما شرح پیام امام به گورباچف را نمی‌دانیم پس چطور می‌توان از غربی‌ها انتظار این امر را داشت.

او مدعی شد: امام در آخرین ماه‌های عمر خود مکررا از کلمات لیبرال‌ها و منافقین استفاده کرده و به دید امام لیبرالیسم و منافق بودن یکی است. ما فوق‌العاده ملتی فرصت‌ساز هستیم اما نمی‌توانیم از آن به خوبی استفاده کنیم. هم‌چنین باید از این فرصتی که با توهین به پیامبر (ص) آغاز شده است استفاده کنیم. باید از فرصت اربعین استفاده کنیم و امام حسین (ع) را به جهان بشناسانیم. مقام معظم رهبری از این فرصت به خوبی استفاده کردند و نامه‌ای را به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند. هم‌اکنون نیز می‌شود از فرصت و ظرفیت نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی استفاده کرد.

پناهیان در ادامه گفت: مقام معظم رهبری حدود شش سال پیش فرمودند که مردم اروپا نمی‌دانند که در واقع همه مشکلات آن‌ها به دلیل وجود اسراییل است اما متاسفانه ما این پیام رهبری را به درستی به جهان منعکس نکردیم.

وی هم‌چنین خطاب به جشنواره فیلم عمار گفت: شما باید دوره بعدی جشنواره خود را به انعکاس سخنان و پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی اختصاص دهید. به نظر بنده به جای توجه به تهدیدها باید به فرصت‌ها توجه کرد چرا که توجه به فرصت‌ها و استفاده مناسب از آن باعث از بین رفتن تهدیدها خواهد شد.

پناهیان در پایان نیز گفت: پیامبر اسلام (ص) فرصت و ارزشی که به مردم می‌داد بیش از پیامبران گذاشته بود. خدا از پیامبر اکرم خواست تا حقیقت را به صورت کامل به مردم نشان ندهد و از او خواست تا همه نیروی خود را صرف گفتن حق به مردم نکند چرا که مردم خودشان باید انتخاب کنند و انسان با انتخابش ارزش پیدا کند.

انتهای پیام

کد N691467

وبگردی