آفتاب

پیوستن استان سباء به جدایی‌طلبان و نگرانی از اعلام استقلال در جنوب یمن

پیوستن استان سباء به جدایی‌طلبان و نگرانی از اعلام استقلال در جنوب یمن

به دنبال ادامه خلاء قدرت در صنعا و تحرکات جدایی‌طلبان جنوب برای اعلام استقلال، استان سباء نیز امروز جدایی خود از دولت مرکزی را اعلام و تاکید کرد که به دو استان عدن و حضرموت پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ساعاتی پس از استعفای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن مسئولان دو استان عدن و حضرموت به به نهادهای نظامی، امنیتی و اداری این دو استان دستور دادند که از پایتخت فرمانی دریافت نکنند و تنها اوامر صادره از سوی منطقه نظامی چهارم یمن به مرکزیت عدن را اجرا کنند.

استان عدن، قطب اقتصادی یمن و پایتخت "جمهوری یمن جنوبی" است و بسیاری از بخش‌های حیاتی کشور مانند پالایشگاه‌های نفت، بنادر تجاری و نیروگاه‌های برق یمن را در خود جای داده‌ است.

امروز نیز استان سباء اعلام کرد که به این دو استان پیوسته است. گرچه مقامات این استان‌ها به شکل رسمی اعلام استقلال نکرده‌اند اما رهبران جدایی طلبان جنوب یمن به نیروهای مردمی دستور داده‌اند که در مرزهای پیشین میان یمن جنوبی و یمن شمالی مستقر شوند و عملا اداره این مناطق از سوی مسئولان محلی در عدن انجام می‌شود.

پیشتر سرلشکر عبده حسین الترب، وزیر کشور پیشین یمن و از رهبران جدای طلبان از استانداران الجند و سبا خواسته بود تا پیوستن خود را به استان‌های جنوبی اعلام کنند.

وی همچنین خواهان تشکیل شورای نظامی ویژه در استان‌های جنوبی و همچنین سبا و الجند به ریاست محمود الصبیحی، وزیر دفاع کنونی شد.

انتهای پیام

کد N691342

وبگردی