آفتاب
ناصری در گفتگو با مهر مطرح کرد:

حقیقت اسلام در قرآن و سنت آشکار و عیان است/وظیفه سنگین وزارت خارجه

حقیقت اسلام در قرآن و سنت آشکار و عیان است/وظیفه سنگین وزارت خارجه

سفیر سابق ایران در واتیکان با اشاره به نامه رهبری انقلاب به جوانان اروپا و شمال آفریقا گفت: تحقق بخش قابل توجهی از این نامه بر عهده وزارت امور خارجه و سفارتخانه هاست.

حجت الاسلام علی اکبر ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی گفت: این نامه مبین هوشمندی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب است که خطاب به جوانان که حقیقت جو هستند، و آن هم در این شرایط چنین مطالبی را مطرح کرده اند.

سفیر سابق ایران در واتیکان با اشاره به اینکه جوانان اروپایی علاقه مند به اسلام هستند، گفت: مدتی که به دلیل مسئولیتم در اروپا بودم، بر حسب وظیفه مسائل فرهنگی و مذهبی مردم را رصد می کردم و آن چه در این میان بسیار قابل توجه بود، اینکه بر خلاف سیاسیون و احزاب سیاسی در اروپا که با غرض و اهداف خاص به دین اسلام می نگرند، توده های مردم بخصوص جوانان و قشر دانشگاهی و فرهنگی آن بدبینی ها و پیش داوری ها را نسبت به اسلام و مسلمانان ندارند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: بارها و بارها در سخنرانی هایم در جوامع دانشگاهی غرب یا در نشست های مختلف فرهنگی که از اسلام سخن می گفتم، شاهد علاقه مندی توده مردم به اسلام بودم و می دیدم که سخن از مبانی اسلام و الگوهای اسلامی برای مردم اروپا بسیار جذاب است.

ناصری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه جوانان اروپایی به دور از انگیزه های سیاه نمایی علیه اسلام در پی کشف حقیقت این دین باشند، گفت: با تکیه بر حضورم در میان مردم اروپا باید تاکید کنم اگر اسلام به درستی برای این مردم معرفی و سیاه نمایی ها از آن زدوده شود، هم اسلام هراسی نخواهند داشت و هم اینکه این دین برای آن ها قابل پذیرش خواهد بود.  

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از کاردینال ها در نشستی به من گفت منبع شناخت مردم از اسلام در اروپا دو چیز است؛ اول عملکرد مسلمانان در این نقطه و دیگر گروه های افراطی که در قالب اسلام فعالیت می کنند.

ناصری ادامه داد: با توجه به این مطلب می توان به اهمیت صحبت مقام معظم رهبری پی برد که تاکید کرده است اسلام را به ما هو اسلام باید شناخت، زیرا حقیقت اسلام در قرآن و سنت آشکار و عیان است.

وی با اشاره به وظیفه سنگین سفارتخانه ها و رایزن های فرهنگی گفت: اکنون بهترین فرصت است که وزیر امور خارجه و تیم زیرمجموعه وی با برگزاری برنامه های هدفمند و مناسب اسلام حقیقی را در مقابل اسلام افراطی به نمایش درآورند.

این عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما بهترین منابع را برای معرفی اسلام حقیقی در اختیار داریم و قطعا این منابع و دستورات حاصل از آن نیاز امروز جوامع بشری است که به بحران رسیده است.

علی اکبر ناصری در خاتمه با اشاره به دلایل خطاب نامه به جوانان گفت: رهبری انقلاب در این نامه تاکید کرده اند که آینده اروپا دست شماست.

وی افزود: این جوان ها باید اروپایی را بسازند که با بحران رو به رو شده است. این جوان ها آینده سازان اروپا هستند و می توانند با روح حقیقت جویی خود به مطالعه دقیق اسلام بپردازند و به دور از سیاسی کاری یا نگاه جناحی حقایق را درک کنند و سیاه نمایی ها را کنار بگذارند.

 

کد N691186

وبگردی