آفتاب

پوتین: اقدامات دولت اوکراین با اصول اقدامات صلح‌آمیز مغایرت دارد

پوتین: اقدامات دولت اوکراین با اصول اقدامات صلح‌آمیز مغایرت دارد

رئیس‌جمهوری روسیه با انتقاد از دولت اوکراین گفت که دولت کی یف در پاسخ به پیشنهاد مسکو برای خروج تسلیحات سنگین از مناطق درگیر در جنوب شرق اوکراین سکوت اختیار کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نشست شورای امنیت ملی کشورش گفت که مسکو به دو طرف درگیر در اوکراین پیشنهاد داده بود تا طبق توافق نامه مینسک در سپتامبر گذشته، تسلیحات سنگین را از مناطق درگیر خارج کنند. پوتین افزود:‌ متاسفانه ما هیچ پاسخ روشنی درباره پیشنهادهایمان دریافت نکرده‌ایم و شاهد اقدامات برعکس از سوی دولت کی یف بوده‌ایم.

پوتین با متهم کردن دولت اوکراین به بیان اظهارات ریاکارانه درباره تلاش برای یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز تاکید کرد: دولت کی‌یف درباره پیشنهاد مسکو که صلح‌آمیز است و مربوط به دو طرف درگیر می‌شود، سکوت کرده و حملات خود را افزایش داده است. عملیات‌های ارتش اوکراین قابل پذیرش نیست. آن کسانی که دستور داده‌اند تا به مناطق مملو از جمعیت غیرنظامی حمله شود و در آنجا بمباران صورت بگیرد، با جرایم‌ خود روبرو خواهند شد و باید مسوولیت دستورهای مجرمانه خود را بپذیرند.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین عنوان کرد: آن افرادی که چنین دستورهایی می‌دهند باید بدانند هیچ راهی برای حل چنین درگیری‌های وجود ندارد مگر مذاکرات صلح و ابزارهای سیاسی. اقدامات کی‌یف با اصول صلح‌آمیز مغایرت دارد.

انتهای پیام

کد N690950

وبگردی