آفتاب

رجایی: تهدید کاهش قیمت نفت باید به فرصت تبدیل شود

رجایی: تهدید کاهش قیمت نفت باید به فرصت تبدیل شود

‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت: باید این فرصت را غنیمت شمرد و برنامه‌های کاهش اتکا به نفت را ساماندهی کرد.

عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، در خصوص کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: قیمت نفت در بودجه 94 با رقم 72 دلار بسته شده است که این امر با توجه به شرایط جهانی و کاهش قیمت مسائلی را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مجلس مصر است که روش‌های کم‌اتکایی به قیمت نفت در بودجه و همچنین امور کشور را دنبال کند و به منابع داخلی کشور که تا به امروز به آنها پرداخته نشده است بپردازد.

رجایی با تأکید بر اینکه لازم است قیمت‌ها و منابع تأمین‌کننده در کشور اصلاح شود، افزود: بخشی از درآمدهای کشور را باید از طریق اصلاح ساختار مالیاتی کشور و پیگیری امور افرادی که از پرداخت مالیات سرباز می‌زنند، تأمین کرد و بخشی نیز به واسطه اصلاح قیمت‌ها محقق شود.

وی اضافه کرد: تحقق این امر و کسب درآمدهای کشور از منابع مغفول مانده نیازمند تعامل و توافق دولت و مجلس است و نیاز است که در این راستا جلسات متعددی انجام شود. شرایط کنونی این نوید را می‌دهد که بتوانیم اصلاح ساختاری در قیمت‌ها داشته باشم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث سهام عدالت گفت: سهام عدالت می‌تواند گزینه مناسبی برای آزاد شدن درآمدها باشد و شرایط بودجه را بهبود بخشد.

رجایی تأکید کرد: کاهش قیمت نفت در ظاهر شاید یک تهدید باشد اما می‌توان به راحتی این تهدید را به فرصت تبدیل و در جهت ساماندهی برنامه‌های کاهش اتکا به نفت استفاده کرد.

انتهای پیام

کد N690885

وبگردی