آفتاب

بازپس گیری روستاهایی در استان دیالی عراق

بازپس گیری روستاهایی در استان دیالی عراق

نیروهای امنیتی و کمیته‌های داوطلب مردمی عراق طی عملیاتی گسترده چندین روستا را در شرق بعقوبه تحت کنترل خود درآوردند. یک دادگاه آمریکایی نیز یک دختر را که درصدد پیوستن به داعش بود به چهار سال حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمیل الشمری، رئیس پارلمان استان دیالی امروز (شنبه) در مصاحبه با شبکه سومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی به همراه داوطلبان مردمی شش روستا را در اطراف ناحیه المنصوریه (40 کیلومتری شرق بعقوبه) پاکسازی کردند و 10 تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.

در همین حال، خبرنگار المیادین گزارش داد که در کمینی که نیروهای عراق در جنوب الرمادی ترتیب دادند، تعدادی از اعضای داعش به هلاکت رسیدند.

نیروهای پیشمرگ کرد نیز دست به حمله‌ای به مقرهای داعش زدند و کنترل روستای "الصالحیه" از توابع شهرستان "تل عفر" در غرب موصل را در دست گرفتند.

از سوی دیگر اعضای داعش هفت تن از جمله دو خبرنگار را در شهر المقدادیه در فاصله 90 کیلومتری شمال شرق بغداد به قتل رساندند.

همزمان ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف دست به 13 حمله هوایی در عراق زدند که هشت حمله آن در نزدیکی شهر موصل صورت گرفت که در آن تجهیزات و ساختمان‌های تحت تصرف داعش منهدم شد.

در همین راستا،‌ مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با دو تن از معاونان دبیرکل اتحاد میهنی کردستان دیدار کرد که در این دیدار بر لزوم حمایت از پیشمرگ‌ها تاکید شد.

در این دیدار تاکید شد که وحدت میان گروه‌های سیاسی و حمایت از نیروهای پیشمرگ‌ ضامن پیروزی‌های مردم کردستان است.

همزمان پنتاگون اعلام کرد که داعش تاکنون تنها 700 کیلومتر مربع از اراضی تحت تصرف خود را در عراق از دست داده و در واقع فقط یک درصد از 55 کیلومتر مربعی که از سال 2014 اشغال کرده است دیگر تحت تصرف ندارد.

از سوی دیگر دادگاهی در آمریکا یک دختر 19 ساله از ایالت کلورادو را که اعتراف کرده می‌خواسته برای پیوستن به داعش به خارج از این کشور سفر کند به چهار سال حبس محکوم کرد.

در همین حال رهبران عشایر اهل تسنن عراق که در امان مقیم هستند، مخالفت خود را با اقدام هیات عشایر عراقی که برای دریافت تسلیحات آمریکایی به واشنگتن رفته‌اند، اعلام کردند.

همزمان طارق الحلبوسی، دبیرکل شورای شیوخ الانبار عنوان داشت: ما هیچ هیاتی از عشایر را به واشنگتن برای به دست آوردن تسلیحات نفرستاده‌ایم، ما از این امر نگران هستیم که دادن این سلاح‌ها مقدمه‌ای برای تقسیم جغرافیایی باشد.

انتهای پیام

کد N690870

وبگردی