آفتاب

اعتراض هاوانا به دیدار نماینده آمریکا با مخالفان دولت کوبا

اعتراض هاوانا به دیدار نماینده آمریکا با مخالفان دولت کوبا

یکی از دیپلمات‌های ارشد آمریکا که برای ازسرگیری روابط با کوبا در هاوانا به سر می‌برد، با گروهی از مخالفان این کشور دیدار کرد تا بر نگرانی آمریکا درباره حقوق بشر تاکید کرده باشد اما این اقدام خشم دولت هاوانا را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "روبرتا جاکوبسن"، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا عالی‌ترین مقام دولت آمریکاست که پس از حدود 40 سال به هاوانا سفر کرده است.

وی یک صبحانه کاری با مخالفان دولت رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا داشت که این اقدام یک روز پس از مذاکرات واشنگتن با دولت کوبا بود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جاکوبسن این فرصت را داشته است که با مخالفان دولت هاوانا گفت‌وگو کرده و با آنها درخصوص موضوعات مختلف تبادل نظر کند.

با این حال کوبا تاکید دارد که تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط نباید با اقداماتی همچون مداخله در امور داخلی همراه شود.

جوزفینا وادل رئیس هیات مذاکره‌کننده کوبایی پس از این دیدار ابراز تاسف کرد و گفت: این دقیقا یکی از موارد اختلافی با دولت آمریکاست چراکه از نظر ما اقدام آنها صادقانه نیست. این گروه کوچک از مخالفان نماینده منافع و مردم کوبا نیستند.

مذاکرات پنجشنبه گذشته برای از سرگیری روابط میان واشنگتن و هاوانا برگزار شد که از سال 1961 از سوی آمریکا قطع شده بود.

باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در 17 دسامبر برقراری مناسبات دو جانبه را اعلام کرد و به سال‌ها تنش میان دو کشور پایان داد. با این حال مساله آزادی‌های سیاسی همچنان محل اختلاف است.

انتهای پیام

کد N690869

وبگردی