آفتاب
یک فعال دانشجویی:

باید تلاش شود تا اسلام واقعی به جوانان ارائه شود

باید تلاش شود تا اسلام واقعی به جوانان ارائه شود

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب گفت: بازتاب وسیع نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی در رسانه‌های دنیا نشان داد که پژوهش در باب اسلام برای غربی‌ها موضوع جذابی است.

آرین غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: نفس نامه نوشتن و پیام دادن به جوانان غربی درباره‌ی اسلام ناب محمدی در زمانی که حوادث فرانسه علیه اسلام رخ داده و تمام تبلیغات رسانه‌های غربی ضد اسلام است، بسیار جالب و قابل توجه است. چنین کاری بین رهبران و روسای جمهور کشورهای دیگر نیز اتفاق افتاده بود که به نسبت آنها بازتاب بسیار قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد:خطاب قرار دادن و پند و اندرز برای آنها با جوانان داخل متفاوت است. لحن صمیمانه این پیام حاکی از آن است که تلاش شده با فرهنگ جوانان غربی مطابقت داشته باشد.

این فعال دانشجویی با بیان این‌که غرب چهره‌ای ترسناک از اسلام برای جوانانش به نمایش گذاشته است، تصریح کرد: یک مشکل بزرگ برای ایران اسلامی و جهان اسلام این است که غرب چهره‌ای اشتباه و غیر واقعی از اسلام ساخته است. باید تلاش شود تا اسلام واقعی به جوانان ارائه شود.

غفاری همچنین خاطر نشان کرد‌: روشی که مقام معظم رهبری جوانان را به آن فراخوانده است اسلام پژوهی مبتنی بر خودآگاهی است. ایشان تاکید کردند که نباید از طریق رسانه‌ها اسلام را شناخت. این روشی است که خیلی از نواندیشان دینی در ایران به آن اعتقاد دارند ما انجمن اسلامی ها هم معتقدیم باید با پژوهش اسلام را بشناسیم و تنها به ظاهر و آیین آن اکتفا نکنیم.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم زمانی که دنیا را به پژوهش در مورد اسلام دعوت می‌کنیم فضای پژوهش و تحقیق در مورد ادیان مختلف و اسلام را در کشور خودمان نیز باید گسترش دهیم، زیرا رسانه‌های غربی بسیار قوی‌تر از رسانه‌های ما عمل می‌کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب گفت: اصل اسلام هراسی از زمانی آغاز شد که بر اساس آماری دیدند غربی‌ها با پژوهش در مورد دین اسلام به این دین می‌پیوندند. از آن وقت بود که با تبلیغات مختلف سعی کردند، چهره‌ای غیر واقعی و ترسناک از اسلام نشان دهند.

انتهای پیام

کد N690744

وبگردی