آفتاب
قالیباف در همایش سراسری ستادهای دهه فجر:

مدیریت جهادی یعنی دست به سوی دشمن دراز نکنیم/ علت مذاکره ۱+۵ با ایران

مدیریت جهادی یعنی دست به سوی دشمن دراز نکنیم/ علت مذاکره ۱+۵ با ایران

شهردار تهران با بیان اینکه درحوزه مسائل سیاسی به قدرت بزرگی تبدیل شده‌ایم گفت:نظام سلطه قدرت ایران را پذیرفته و طر انقلاب را دیده است و اگر آنها می توانستند ما را از پا درآورند با ما مذاکره نمی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور با اشاره به نعمت انقلاب اسلامی اظهار داشت: برخی اوقات فراموشی نعمات بزرگ خدا، کفران نعمت است. نعمتی که ما را از یک نظام ظالم به زیر سایه دین ولایت ببرد، یکی از بزرگترین نعمات خداوند است که در واقع انقلاب اسلامی برای ما این مهم را انجام داد.

وی افزود: اولین وظیفه ما در شکر این نعمت این است که آن را گسترش دهیم و به دست نسل بعدی بسپاریم زیرا این انقلاب عزت مجدد مسلمین در عرصه جهانی را به همراه آورد.

قالیباف با بیان اینکه دو پدیده بزرگ در عصر حاضر یعنی انقلاب اسلامی و دوم بحث جهانی شدن اتفاق افتاده است، تصریح کرد: این دو رویداد به دنبال این هستند که سیرت و صورت عالم و آدم را تغییر دهند و در واقع سرنوشت ما در این دو رویداد مهم رقم خورده است.

شهردار تهران با بیان اینکه نباید با نگاه تقلیل گرایانه به انقلاب بنگریم، گفت: رویداد انقلاب اسلامی در واقع تاریخ را به قبل و بعد از آن تقسیم کرده است و بحث جهانی شدن نیز رویدادی است که انقلاب اسلامی دنبال می کند.

وی اظهار داشت: جهان مادی تشنه معنویت است و غربی ها امروز در این زمینه به بن بست رسیده اند امروز فرصت جهانی شدن در اختیار انقلاب اسلامی است و ما باید این را باور کنیم که آن چیزی که امروز نظام سلطه به دنبال آن است و ما را در این راستا تحت فشار قرار می دهد به دلیل آن است که آنها با فرهنگ و باورهای انقلاب دچار مشکل هستند.

قالیباف با بیان اینکه ما در دیگر کشورهای اسلامی نیز جمهوری اسلامی داریم، اما نظام سلطه از آنها احساس خطر نمی کند، گفت: جمهوری اسلامی دیگر کشورها و روح و باورهای انقلاب اسلامی را ندارد. انقلاب اسلامی ایران به دنبال عزت و استقلال ملت ها و مبارزه با ظلم و به دنبال روشن کردن راه حق و باطل است. این موارد نظام سلطه را امروز به خطر انداخته است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی هژمونی آمریکایی ها را در منطقه دچار چالش کرده است، تاکید کرد: این برای آمریکایی ها قابل قبول نیست که یک قدرت وابست به خود مانند صدام را از عراق بردارند و به جای آن یک حکومت دیگر برای چپاول و غارت و ظلم به مردم ایجاد کنند و از طرفی انقلاب اسلامی ایران اجازه چنین هدفی را به آنان ندهد. نظام سلطه به عنوان مثال سالیان قبل موضوع فلسطین را حل کرده بود اما انقلاب اسلامی دوباره آن را احیا کرد.

وی افزود: دشمنی‌های آمریکایی ها با ما دشمنی هایی از جنس سیاسی، حقوق بشر و اداری نیست بلکه اساس دشمنی آنها با ما تا زمانی است که نظام اسلامی ما روحش، روح انقلاب اسلامی باشد و چنانکه این روح از نظام ما جدا شود، آمریکایی ها به اهدافشان رسیده اند.

قالیباف تصریح کرد: غربی ها در سال های اخیر به دنبال این بودند که رژیم گذشته را تطهیر و از نظام اسلامی عیب جویی کنند تا بتوانند از این طریق ذهن جوانان ما را آلوده کنند تا باورهای آنها نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی خدشه دار شود این حرکت را آمریکایی ها از روز اول با ترور، جنگ، تحریم و ایجاد ناامنی های داخلی در پیش گرفته اند.

شهردار تهران افزود: آنها به دنبال این هستند که باورهای ما را از درون مخدوش کنند بنابراین ما باید آن نقطه ای که دشمن در آن متمرکز شده است را تقویت کنیم تا فرصتی برای ضربه زدن آنها به نظام اسلامی نشود.

وی با تاکید بر اینکه ما برای تحقق باورهای انقلاب اسلامی نباید تنها شعار بدهیم، تصریح کرد: ما باید بپذیریم که قدرت و حاکمیت در اختیار اسلام است و هر اتفاقی که در این کشور بیفتد، پای انقلاب و اسلام نوشته می شود و چه انسانهای بی انصافی هستند که اگر کار خوبی می کنند، می گویند خودمان انجام داده ایم ولی اگر کار نامناسبی صورت گیرد، می گویند سیستم مشکل دارد.

قالیباف افزود: ما باید کارآمدی دین در جامعه را برای جوانان اثبات کنیم وگرنه نمی توانیم تبلیغ انقلاب اسلامی را انجام دهیم و مشخصا دشمن از همین نقطه به ما آسیب می زند. راه حل این موضوع این است که باید در اداره امور مشکلات مردم را رفع کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما در حوزه مسائل سیاسی در دنیا به قدرت بزرگی تبدیل شده ایم، گفت: اگر امروز ۱+۵ جمع می شوند و با ما مذاکره می کنند برای این است که قدرت جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند و خطر انقلاب را دیده اند و اگر می توانستند ما را از پای درآورند با ما مذاکره نمی کردند.

وی مهمترین راه مبارزه با آمریکا را خوب کار کردن و کارآمدی دانست و ادامه داد: این راهبرد، راه حل مشکلات و چالش ها به خصوص چالش های اقتصادی است.

قالیباف با اشاره به شرایط ابتدای جنگ تحمیلی و در تنگنا قرار داشتن نظام در آن زمان بیان کرد: به نظر شما ما در اوایل جنگیم نمی فهمیدیم که با تیر M۱ نمی توانیم به جنگ تانک ها برویم؟ ما این موضوع را می دانستیم، اما از این موضوع منصرف نشدیم که دشمن نباید در کشور ما بماند؛ چراکه سنت الهی این است که با تدبیر، ایثار، برادری و انسجام باید با امکانات محدود کار خود را انجام دهیم.

شهردار تهران افزود: در زمان جنگ ناامیدی، بریدن و وادادگی نبود و شما مطمئن باشید در حوزه هایی از جمله اقتصادی و فرهنگی نیز باید این گونه کار کرد.

وی با انتقاد از هدف کارهای فرهنگی که برخی امروز انجام می دهند، اظهار داشت: ما کار فرهنگی را، کار پیمانکاری کردیم و درد دین و انقلاب از آن نداریم بلکه درد پول و درآمد داریم. این کار فرهنگی به درد انقلاب نمی خورد، کار فرهنگی که از روی شکم باشد، اثربخش نیست.

قالیباف گفت: من به حزب اللهی ها و نیروهای ارزشی می گویم که باید هم شعار بدهیم و هم کار کنیم و حتی برخی جاها کار را بر شعار تقدم دهیم تا اثرگذار باشد.

شهردار تهران با اشاره به مدیریت مورد تاکید مقام معظم رهبری که در ابتدای سال با عنوان مدیریت جهادی مطرح شد، تصریح کرد: مهمترین ویژگی مدیریت جهادی، روح مبارزه در این مدیریت است. در این نوع مدیریت است که یک جبهه معارضی روبروی ما قرار دارد. مدیریت جهادی بدین معنی نیست که دست خود را به سوی دشمن دراز کنیم.

وی همچنین به سیاست کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: نفس اقتصاد مقاومتی یعنی داشتن توانمندی داخلی و استفاده از ظرفیت های درون زا. اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی تحقق می یابد، نه با شعار و حرف.

قالیباف با بیان اینکه خداوند تنها به حرف خوب پاداش نمی دهد بلکه به عمل خوب پاداش می دهد، گفت: انقلاب اسلامی امروز به این مهم نیازمند است. ما نباید انقلاب را به برخی مسائل کوچک و همچنین منحصر به خود تنزل دهیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به سفر یک گروه مصری بعد از سقوط مبارک به ایران توضیح داد: اولین گروه از آن کشور که متشکل از ۵۰ نفر از افراد متخصص، اندیشمند و رسانه ای بود، به ایران سفر کردند من با آنها صحبتی داشتم و سپس رصد کردم که ببینم زمانی که به کشور خود بازمی گردند، در مورد جمهوری اسلامی ایران چه می گویند. وقتی مترصد تحلیل های آنها شدم، دیدم که بحث های نظری بر روی آنها اثر نگذاشته است بلکه کارهای جمهوری اسلامی ایران بر روی آنها اثر گذاشت. آنها وقتی قدرت صنعتی ایران در پارس جنوبی را دیدند و همچنین سازه برج میلاد را مشاهده کردند، باعث شد که به بحث های نظری جمهوری اسلامی نیز ایمان پیدا کنند.

وی افزود: برخی از تئوریسین های غربی که در همین اواخر به تهران آمدند و سپس بازگشتند در تحلیل‌های خود نوشتند که ما وقتی به تهران رفتیم آثاری از تحریم را ندیدیم. در واقع اینها دشمن را ناامید می کند. بنابراین برای  دفاع از انقلاب باید بیشتر کار کنیم.

قالیباف همچنین با انتقاد از اتکای بیش از حد به بودجه دولتی برای برگزاری جشن های ملی به خصوص دهه فجر تاکید کرد: متاسفانه ما مراسم هایی مانند دهه فجر را دولتی اداره می کنیم و همیشه دنبال ردیف های بودجه دولتی در این زمینه هستیم به نظر من این رویکرد باید اصلاح شود.

شهردار تهران همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: ما باید جوانان را باور کنیم، اما متاسفانه امروز به گونه ای اتفاق افتاده است که به جوانان ایمان نداریم. من زمانی که ۲۰ سالم بود و فرمانده گردان بودم وقتی یک فرد ۵۰ ساله را می دیدم می گفتم این عمر خود را کرده است و نمی تواند یک گردان را اداره کند، ولی امروز وقتی در سن ۵۰ سالگی رسیدم و یک جوان ۲۰ ساله را می بینم می گویم این چیزی متوجه نیست و باید کنار گذاشته شود؛ این دو نگاه  غلط است ما باید هم از جوانان استفاده کنیم و هم از تجارب پیشکسوتان خود بهره ببریم.

کد N690703

وبگردی