آفتاب

مقامات ژاپنی: برای آزادسازی گروگان‌ها تسلیم نمی‌شویم

مقامات ژاپنی: برای آزادسازی گروگان‌ها تسلیم نمی‌شویم

دولت ژاپن همزمان با پایان ضرب‌الاجل برای پرداخت 200 میلیون باج برای آزادی دو گروگان ژاپنی در اسارت گروه داعش اعلام کرد، برای آزادی این دو گروگان تا پایان ماجرا تسلیم نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس، شبه‌نظامیان متحد با گروه تروریستی داعش روز گذشته (جمعه) با انتشار فیلمی هشدار دادند، شمارش معکوس برای قتل کنجی گوتو 57 ساله و هارونا یوکاوا می 42 ساله آغاز شده است. این افراطیون روز سه‌شنبه به شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن 72 ساعت مهلت دادند تا مبلغ درخواستی را پرداخت کند. این ضرب‌الاجل روز گذشته به پایان رسید اما هنوز خبری از گروگان‌ها نشده است.

در این فیلم که روز گذشته منتشر شد، شبه‌نظامیان داعش و همراهانشان دیده می‌شدند اما تصویری از گروگان‌ها که گفته می‌شود در سوریه نگهداری می‌شوند، به چشم نمی‌خورد.

در همین حال یاسوهیدا ناکایاما، معاون وزیر خارجه ژاپن به منظور تلاش برای آزادی این گروگان‌ها به اردن سفر کرده است.

وی در این باره گفت: ما هیچ احتمالی را نادیده نمی‌گیریم، در حال بررسی تمام اطلاعات موجود هستیم. ما تا پایان این ماجرا تمام تلاش خود را برای آزادی این دو گروگان می‌کنیم تا بتوانیم با هم به خانه برگردیم.

با این حال سرنوشت این دو گروگان همچنان نامشخص است.

همچنین روز گذشته یوشیهیدا سوگا، سخنگوی ارشد دولت ژاپن در پاسخ به سوالی درباره هشدار جدید شبه‌نظامیان اظهار کرد، دولت در حال بررسی این پیام ویدئویی است.

وی در این باره ادامه داد: وضعیت همچنان سخت و جدی است اما ما برای آزادی این دو گروگان ژاپنی هر کاری که در توانمان باشد انجام می‌دهیم.

سخنگوی دولت همچنین تاکید کرد، ژاپن از هر ابزاری از جمله روسای قبایل محلی برای رسیدن به گروگانگیران استفاده می‌کند.

وی با این حال اذعان کرد که هیچ ارتباط مستقیمی با گروگانگیران جود ندارد.

در همین اثنا آبه نیز روز جمعه درباره این مساله با شورای امنیت ملی کشورش دیدار و گفت‌وگو کرد.

با این حال مقامات ژاپنی تاکنون درباره پرداخت مبلغ باج به این گروگان‌ها اظهارنظر نکرده‌اند.

انتهای پیام

کد N690616

وبگردی