آفتاب

اولاند: جهان سهم خود را در جنگ با تروریسم بپردازد

اولاند: جهان سهم خود را در جنگ با تروریسم بپردازد

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی خود در نشست اقتصادی داووس سوئیس گفت: اقتصادهای بزرگ جهان باید سهم خود را در جنگ با تروریسم با اقدام علیه قاچاق و پولشویی بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسیس اولاند، رئیس جمهور فرانسه گفت: من به شرکت‌کنندگان بزرگ از جمله شرکای بزرگ مالی می‌گویم که باید به مسئولیت‌هایشان عمل کنند. شرکت‌ها باید با تمامی اشکال قاچاق و منابع مالی غیرقانونی مبارزه کنند این بخشی از مبارزه با تروریسم است.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد: ما نمی‌توانیم این مساله را پذیرا باشیم که مردم به خاطر عقایدشان مورد حمله قرار بگیرند. فرانسه در مقابله با تروریسم پیشرو خواهد بود. ما نمی‌توانیم این مساله را بپذیریم که مردم به خاطر مذهب و عقیده خود مورد حمله قرار بگیرند.

وی با تاکید بر رهبران اقتصادی و همچنین سیاسی شرکت کننده در نشست داووس ادامه داد: من خواستار یک سیستم مالی و اقتصادی مطمئن برای مقابله با تامین مالی تروریست‌ها، از میان بردن مساله پولشویی و فرار مالیاتی هستم. مقابله با تروریسم باید جهانی باشد. باید به این مساله اشاره کنم که اقتصاد جایگاه ویژه‌ای در برقراری امنیت و ثبات دارد. هیچ شکوه و جلالی بدون امنیت وجود ندارد.

رئیس جمهوری فرانسه در این نشست درباره مساله تغییرات آب و هوایی نیز سخن به میان آورد و هشدار داد: کارخانجات باید کمک مالی را برای قطع وابستگی جهان به سوخت‌های فسیلی تامین کنند.

انتهای پیام

کد N690551

وبگردی