آفتاب
رئیسی در همایش ستادهای دهه فجر مطرح کرد:

مقایسه پیام آیت الله خامنه ای به جوانان با پیام امام به گورباچف

مقایسه پیام آیت الله خامنه ای به جوانان با پیام امام به گورباچف

دادستان کل کشور اجتماع بزرگ یوم‌الله ۲۲ بهمن را یکی از جلوه‌های مهم اقتدار و امنیت ملی جمهوری اسلامی خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در همایش سراسری ستادهای هماهنگی برگزاری یوم الله ۲۲ بهمن گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر در جایگاه خلافه اللهی قرار دارد و مبلغ دین در واقع خلیفة‌الله است.

دادستان کل کشور در تشریح این موضوع اظهار داشت: جایگاه خلافة‌اللهی دارد چون قرار است امر و نهی خداوند را به انسان برساند و در این راه با موانع دشواری روبرو است.

وی خطاب به مسئولان استانی بیان کرد: اخلاص شما به کارتان قیمت می دهد. این اجتماع بزرگ که شما متولی آن هستید، یکی از جلوه های امنیت ملی در کشور ما است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری مردم را مهمترین مولفه امنیت ملی خواند و گفت: مهمترین مؤلفه اقتدار و امنیت ملی ما وجود مردم متدین در صحنه است.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: مردم متدین هستند که دشمنان را متوقف، مرعوب و وادار به عقب نشینی می کنند.

دادستان کل کشور اجتماعات عظیم مردمی را یکی از مؤلفه های بزرگ قدرت و امنیت ملی خواند و تصریح کرد: کشش مردم به خدا و ارزش های الهی و حضور در اجتماعاتی مانند دعای ندبه و کمیل از نمادهای قدرت هستند.

وی گفت: دسته بندی روشنی در جهان وجود دارد. در یک سو انسان های با اراده هستند که می خواهند برای حاکمیت خدا تلاش کنند و امتداد راهبردی دارند، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید هر جا نگاه می کنیم جای پای ایران است، این اظهارات نمایانگر امتداد راهبردی جمهوری اسلامی است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از سوی دیگر نیز انسان های بی اراده و کوچک قرار دارند که آنها نیز امتداد راهبردی داشته و در جریان باطل قرار دارند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ما گرفتار جریان جاهلی از نوع مدرن آن هستیم، تصریح کرد: باید در بیدارسازی اسلامی از روش های مدرن استفاده کنیم. شما باید با استفاده از روش های مدرن در حرکتی منسجم، اثرگذار و مبتنی بر اصول و ارزش های الهی عمل کنید.

دادستان کل کشور گفت: حرکت و تلاش شما باید از جزمیت علمی، نگاه دقیق و دوراندیشی به آینده برخوردار باشد، اگر حرکتی مقطعی، سلیقه ای و بدون استفاده از علم و فناوری های جدید داشته باشید، به اهداف مطلوب دست نخواهید یافت.

وی تاکید کرد: حفظ و نگه داشتن این حرکت عظیم و اضافه شدن بر خیل حق و کاسته شدن از خیل باطل نیازمند برنامه ریزی جدی است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان اسلام ناب را مهمترین مانع بر سر حرکت استکباری مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل خواند و بیان کرد: حرکت های امروز استکبار حلقه های یک زنجیر هستند، یک حلقه اختلاف افکنی میان شیعیان، اهل سنت و اقوام است. حلقه دیگر، ایجاد جریان های تروریستی و یک حلقه نیز توهین به پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: استکبار در توهین جدید به پیامبر(ص) تلاش دارد تا حساسیت سنجی کند تا ببینند مردم در جهان اسلام تا چه حد نسبت به پیامبرشان حساس هستند.

وی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا گفت: این پیام ابعاد مختلفی دارد و اگر از پیام امام به گورباچف مهمتر نباشد، کم اهمیت تر نیست.

دادستان کل کشور افزود: تنها تفاوت این دو پیام این است که در آن زمان یک مقام دولتی خطاب امام(ره) بود، اما امروز بخاطر زیر پا گذاشته شدن صداقت از سوی دولت‌های غربی جوانان مخاطب پیام مقام معظم رهبری هستند.

کد N690522

وبگردی