آفتاب

پرویز مشرف به دنبال سفر به عربستان است

پرویز مشرف به دنبال سفر به عربستان است

رئیس جمهوری پیشین پاکستان از دولت اسلام آباد خواست تا به وی اجازه دهد برای عرض تسلیت به خاندان سلطنتی سعودی به خاطر درگذشت پادشاه عربستان به ریاض سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از مقامات وزارت کشور پاکستان تاکید کرد، این وزارتخانه درخواستی از سوی ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهوری پیشین پاکستان دریافت کرده مبنی بر اینکه باید به وی اجازه سفر به عربستان سعودی داده شود و اسمش از فهرست افراد ممنوع الخروج خارج شود.

ژنرال مشرف در درخواستش گفت: من روابط خوب با ملک عبدالله پادشاه فقید عربستان را حفظ کرده بودم و در گذشت این پادشاه مرا بسیار ناراحت کرده است.

این وزارتخانه هنوز درباره این مساله پاسخی نداده است.

دولت اسلام آباد هنگامی که مشرف به پاکستان بازگشت و به تبعید خود خواسته خود در سال 2013 میلادی پایان داد، براساس حکم دادگاه عالی نام مشرف را در فهرست افراد ممنوع الخروج قرار داد. البته این اولین بار نیست که پرویز مشرف از وزارت کشور می‌خواهد تا اسمش از فهرست افراد ممنوع الخروج برداشته شود.

پیشتر مشرف درخواست مشابهی را به وزارت کشور پاکستان داده و در آن گفت که می‌خواهد برای دیدن مادر مریض اش به دبی سفر کند. مشرف در حال حاضربه همراه دخترش در کراچی مستقر است.

یکی از دادگاه‌های ویژه پاکستان نیز در حال رسیدگی به پرونده خیانت پرویز مشرف به خاطر اعمال حالت فوق العاده در سال 2007 میلادی در پاکستان و در مورد این پرونده علیه وی کیفر خواست صادر شده است.

انتهای پیام

کد N690511

وبگردی