آفتاب
با اشاره پیام رهبری به جوانان اروپا و آمریکا،

آصفری: رسانه‌ها و دیپلمات‌ها پیام رهبری را در اختیار مشتاقان اسلام ناب قرار دهند

آصفری: رسانه‌ها و دیپلمات‌ها پیام رهبری را در اختیار مشتاقان اسلام ناب قرار دهند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی در خصوص شناخت بی واسطه از اسلام تاکید کرد که دستگاه دیپلماسی، رایزنی های فرهنگی و رسانه ها وظیفه دارند این پیام را در اختیار مشتاقان اسلام واقعی و اسلام ناب قرار دهند.

محمد حسن آصفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: امروز توطئه‌ای علیه اسلام در دنیا شکل گرفته و علتش این است که میزان روی آوردن ملت‌های دنیا از ادیان مختلف به سمت و سوی اسلام در حال گسترش است به طوری که در کشورهای اروپایی در کنار هر کلیسا یک مسجد ساخته می‌شود و این نشان از توجه ملت‌های دنیا به اسلام است.

وی با بیان اینکه رویکرد اسلام، عدالت و نرفتن زیر بار زور است افزود: قدرت‌های استکباری و بزرگ دنیا امروز از این موضوع به وحشت افتاده‌اند که توجه ملت‌های دنیا نسبت به مبانی اسلام روز به روز در حال افزایش است. لذا تلاش می‌کنند از این توجه بکاهند. بنابراین استراتژی و سناریوی اسلام هراسی را در منطقه و کشورهای اروپایی دنبال می‌کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه قدرت های غربی در تلاش‌اند که چهره زشت و کریهی از اسلام به دنیا نشان دهند یادآور شد: آن‌ها می‌خواهند اسلام را به عنوان دین خشونت، دین جنگ طلبی و دین کشتار جمعی معرفی کنند تا رویکرد مردم به مسائل اسلامی کمتر شود.

آصفری خاطر نشان کرد :‌ نخبگان اروپا و دنیا وظیفه سنگینی در این زمینه دارند. کسانی که مبانی اسلام را به درستی شناخته‌اند باید تلاش کنند و نگذارند چهره اسلام بد معرفی شود بلکه در جهت معرفی دقیق اسلام و مبانی اسلام نبوی تلاش کنند.

این کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی در راستای مقابله با توطئه اسلام هراسی است اضافه کرد: ایشان از دنیای اسلام و کسانی که به مبانی اسلام عشق و علاقه دارند توقع دارند که اسلام واقعی را معرفی کنند و جلوی نسخه‌های وارداتی اسلام را بگیرند.

وی در ادامه اظهار کرد: من معتقدم دستگاه دیپلماسی، رایزنی های فرهنگی و رسانه‌های ما وظیفه ای در این زمینه دارند وباید تلاش کنند این پیام را در اختیار مشتاقان اسلام واقعی و اسلام ناب قرار دهند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نخبگان باید با تشکیل NGOها و تشکل‌هایی جایگاه واقعی اسلام را معرفی کنند و از علاقه ملت‌های دنیا به مبانی اسلامی برای جلب نظر آن‌ها به این پیام بهره بگیرند.

انتهای پیام

کد N690444

وبگردی