آفتاب
وزیر کشور در همایش ستادهای دهه فجر مطرح کرد:

ابلاغ رئیس‌جمهور برای گرامیداشت پرشور دهه فجر/تبیین ۳ مولفه قدرت نظام

ابلاغ رئیس‌جمهور برای گرامیداشت پرشور دهه فجر/تبیین ۳ مولفه قدرت نظام

وزیر کشور گفت: تصمیمی که رئیس‌جمهور برای گرامیداشت دهه فجر امسال گرفته است به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده و ما حتی به دهداری‌ها نیز اعلام کردیم که به صورت فعال و پرشور در صحنه حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور با بیان اینکه حرکتی که در ۳۶ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد همواره باید مورد بررسی و یادآوری قرار گیرد اظهار داشت: این حرکت، حرکتی بسیار عظیم بود و اگر تحلیلی درستی نداشته باشیم نمی‌توانیم شکرگذاری آن را به جای آوریم.

وی افزود: هیچ اندیشمند و تحلیل‌گری در مقاطع منتهی به سال ۵۷ در تحلیل‌های خود وقوع انقلاب اسلامی را پیش‌بینی نمی‌کرد چراکه مستکبران افتخار ژاندارمی را به رژیم شاه داده بودند و هیچگاه فکر نمی‌کردند این رژیم زمانی فروبپاشد.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: همه فکر می‌کردند در مدت‌زمان کوتاهی می‌توانند این انقلاب را متوقف کنند و توطئه‌هایی را در همین راستا نسبت به جمهوری اسلامی روا داشتند اما هدایت‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری ما را امروز به جایگاهی رسانده‌است که می‌توانیم بعد از ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گرد هم جمع شویم.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز توانسته‌ایم در حوزه سیاست داخلی از ثبات و نشاط برخوردار باشیم گفت: ما با تمام تحمیل فشارها توانسته‌ایم نظام جمهوری اسلامی را به طور مستقر و باثبات در منطقه هدایت کنیم.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه ساختارهای سیاسی و اقتصادی و قدرت کشور زمان طاغوت را مردم با اراده خود برهم زدند تصریح کرد: این ساختارها ساختارهایی بود که بر ظلم و وابستگی بنا شده بود و نقل و انتقال آن از یک ساختار حکومتی و وابسته به یک ساختار مردمی کار بسیار دشواری محسوب می‌شد و این امر با مقاومت دشمنانمان مقارن شد و شرایطی را برای ما رقم زد که اگر نسبت به هر کشور دیگری اعمال می‌شد آن کشور از هم می‌پاشید اعم از جنگ و تحریم و در واقع این فشارها در شرایطی به ما تحمیل شد که ما در حال انتقال ساختار حکومتی به یک ساختار مردمی بودیم.

وزیر کشور در ادامه گفت: امروز در اطراف ما بی‌ثباتی و ناامنی وجود دارد و از لحاظ سیاسی، امنیتی و ایدئولوژیکی ما ناامنی‌ها و نابسامانی‌هایی را مشاهده می‌کنیم. در حوزه بین‌المللی نیز توهین‌ها و تحریم‌ها علیه ما اتفاق می‌افتد اما با همه این شرایط جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه تاثیری درجه یک دارد و هیچ تحولی بدون حضور ایران رقم نمی‌خورد و ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار در منطقه حضور دارد و تمام اتفاقاتی که امروز رخ می‌دهد به نفع جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کشور با اشاره به تاسیس فرقه‌های تکفیری، سلفی و طالبانی توسط مستکبرین در منطقه ما گفت: این فرقه‌ها به دنیا نشان داد که جز خشونت، سبوعیت و ظلم چیزی را برای ملت‌ها به ارمغان نمی‌آورد و اسلامی که جمهوری اسلامی ایران ترویج می‌کند اسلامی واقعی، حقوق بشری و صلح‌جویانه است.

امروز باید بگوییم درخشندگی اسلام ایران بیشتر شده است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه امروز همه ملت‌ها می‌دانند کشوری که صادقانه از آنها حمایت می‌کند ایران است گفت: امروز در عراق و سوریه همه قدرت‌ها تسلیم شدند و همچنین در عراق، مرجعیت دینی در بالاترین جایگاه خود قرار دارد که همه این اتفاقات مرهون تدابیر و لطف جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کشور با تشبیه شرایط امروز با شرایط بعد از جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم گفت: شرایط امروز بعد از جنگ جهانی اول و بعد از فروپاشی امپراطوری عثمانی هم اتفاق افتاد و همچنین بعد از جنگ جهانی دوم دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شد که در آن زمان ایران هیچ وابستگی و تاثیراتی نداشت بلکه فقیرتر و محروم‌تر می‌شد.

وی افزود: ما باید در این مرحله که برای سومین‌بار آرایش جغرافیای سیاسی در دنیا و منطقه شکل بگیرد تاثیرگذاری بیشتری داشته باشیم و باید برای تحقق این امر همواره ۲۲ بهمن را یادآوری کنیم.

وزیر کشور با تدوین ۳ مولفه قدرت جمهوری اسلامی ایران با عنوان اعتقادات دینی، رهبری و مردم گفت: مولفه اول که در واقع مولفه اعتقادات دینی است بدین معنی است که ما به کمک دین خدا برویم و چهره رحمانی آن را نشان دهیم چراکه امروز عرصه رقابت‌های اعتقادی در دنیا آغاز شده است و اگر می‌خواهیم انقلاب را ادامه دهیم باید دین خدا را یاری کنیم و این موضوع اصلا قابل انفعال و اغماض نیست.

وی با اشاره به مولفه دوم قدرت یعنی رهبری گفت: زمانی ایران رهبران لایقی نداشتند وگرنه این ملت در صحنه‌های داخلی و خارجی پای کار بودند اما قدرت رهبری امام این انقلاب را پیروز کرد و امروز نیز با قدرت رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تداوم دارد ما برای شکرگذاری از این انقلاب باید تبعیت بی‌چون و چرا از رهبری داشته باشیم چراکه تبعیت ما در این ۳۶ سال نشان داده است که تدبیر و مقاومت ناشی از وجود یک رهبری مقتدر بوده است.

رحمانی‌فضلی همچنین با تبیین عنصر سوم یعنی مردم به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت گفت: صحنه‌آفرینان مردم هستند و مبارزه و مجاهده را مردم انجام دادند ما باید خدمتگذار مردم باشیم زیرا قدرت امانت مردم در دست ما است ما باید مردم را در صحنه‌های سیاسی و اقتصادی مشارکت دهیم.

وی تاکید کرد: اگر این ۳ عنصر را به عنوان مولفه‌های قدرت در نظر بگیریم موفق خواهیم شد.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه امروز قدرت و نفوذ ما قابل قیاس با گذشته نیست تاکید کرد: امروز رسانه‌ها و قدرت دیگر انحصاری نیست و همه‌چیز از انحصار قدرت‌های استکباری خارج شده است و ما اگر قدرت و انسجام خود را حفظ کنیم می‌توانیم همواره موفق باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم ۲۲ بهمنی پرمحتوا و مردمی برگزار شود تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید تصمیمی که رئیس‌جمهور برای گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گرفت به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است تا تمام امکانات خود را در اختیار ستادهای دهه فجر قرار دهند و ما به عنوان وزارت کشور حتی به دهداری‌ها ابلاغ کردیم که به صورت فعال در صحنه حضور داشته باشند.

کد N690331

وبگردی