آفتاب

اعتراف پنتاگون به بی نتیجه بودن حملات هوایی ائتلاف علیه داعش

اعتراف پنتاگون به بی نتیجه بودن حملات هوایی ائتلاف علیه داعش

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، پس از پنج ماه بمباران هوایی تحت حمایت آمریکا تروریست‌های داعش تنها بخش کوچکی از اراضی تحت اشغال خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جان کربی"، سخنگوی پنتاگون گفت، نیروهای پیشمرگ کرد و نیروهای دولت عراق 700 کیلومتر مربع از اراضی تحت اشغال داعش در شمال عراق را بازپس گرفته‌اند اما تروریست‌های داعش همچنان 55 هزار کیلومتر مربع از اراضی را تحت کنترل خود را در اختیار دارد. این آمار نشان می‌دهد از زمان آغاز حملات هوایی در عراق از هشتم اوت 2014 حدود یک درصد از اراضی تحت کنترل داعش از دستشان خارج شده است.

سخنگوی پنتاگون اذعان کرد که اراضی زیادی تاکنون از کنترل داعش خارج نشده اما وی گفت که حملات هوایی سرعت پیشروی شبه‌نظامیان را کاهش داده و به نوعی برای آموزش نیروهای دولتی بغداد زمان خریده است.

جان کربی افزود: گمان می‌کنم همه ما این مساله را می‌دانیم که تنها درصد کمی پیشرفت داشته‌ایم. اما ما فقط شش یا هفت ماه است که وارد عمل شده‌ایم. ارتش آمریکا علنا اعلام کرده است که کمپین ضد داعش زمان‌بر خواهد بود و ریشه‌کن کردن شبه‌نظامیان زمان بیشتری لازم دارد.

این آمار پس از آن از سوی پنتاگون اعلام شد که اخیرا گفته شد، نیروهای عراقی و کرد 700 کیلومتر را بازپس گرفتند و هیچ توضیحی داده نشد که هم‌اکنون چند درصد از اراضی دست داعش است.

می‌توان گفت، نیروهای عراقی حدود 77 هزار کیلومتر و نیروهای کرد حدود 56 هزار کیلومتر از اراضی را تحت کنترل دارند.

فرماندهان آمریکایی می‌گویند که ارتش عراق باید سازماندهی مجدد شود. از هشتم اوت 2014 حدود 2000 حمله هوایی علیه داعش در عراق و سوریه انجام شده است که در این میان هواپیماهای آمریکایی بیش از 1600 را بر عهده داشتند.

انتهای پیام

کد N690136

وبگردی