آفتاب

نخستین گروه از نیروهای آمریکایی برای آموزش مخالفان سوری به خاورمیانه می‌آیند

نخستین گروه از نیروهای آمریکایی برای آموزش مخالفان سوری به خاورمیانه می‌آیند

پنتاگون اعلام کرد، وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام نخستین گروه 100 نفری از سربازان آمریکایی را به خاورمیانه در چند روز آتی صادر کرد تا در آنجا پایگاه‌های آموزشی برای مخالفان سوری را که در حال مبارزه با تروریست‌های داعش هستند، تاسیس کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آدمیرال جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت، در چند روز گذشته به این نیروها که اکثرا نیروهای عملیات ویژه هستند دستور اعزام ابلاغ شده و آن‌ها در چند روز آتی وارد کشورهای اطراف سوریه می‌شوند و متعاقبا در هفته‌های آتی چند صد آموزش دهنده نظامی دیگر نیز اعزام می‌شوند.

تمرکز آمریکا در مبارزات علیه تروریست‌های داعش بیشتر بر عراق معطوف است اما حملات هوایی گسترده‌ای به منظور حمایت از شبه نظامیان کرد که تلاش می‌کنند تا از تصرف شهر کوبانی سوریه در نزدیکی مرز ترکیه جلوگیری کنند نیز صورت گرفته است.

آدمیرال کربی گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد از شهر کوبانی که در ماه‌های گذشته در آستانه فروپاشی قرار داشت و اکثر آن به تصرف داعش درآمده بود تحت کنترل شبه نظامیان کرد درآمده است.

وی افزود: تعداد نیروهای آمریکایی که برای تاسیس پایگاه‌های آموزشی اعزام شده‌اند، کمتر از 100 نفر است، آن‌ها برای سرزدن به وضعیت منطقه و آمادگی برای استقرارهای آتی به خاورمیانه می‌روند.

ترکیه، قطر و عربستان سعودی پیشنهاد کرده‌اند تا میزبان پایگاه‌هایی باشند که نیروهای آمریکایی می‌توانند در آنجا مخالفان سوری را برای مبارزه با داعش آموش دهند و امنیت رادر جوامع خود فراهم کنند.

جان کربی دقیقا اشاره نکرد که نخستین پایگاه‌های آموزشی در کجا تاسیس خواهد شد.

ارتش آمریکا گفت، قصد دارد بیش از 400 نیرو را برای اهداف آموزشی و چند صد نیرو را برای پشتیبانی اعزام کند به طور کلی حدود 1000 نیرو یا بیشتر خواهند شد.

جان کربی در چند روز گذشته گفت، انتظار می‌رود چند صد نیروی نظامی خارجی نیز به عنوان آموزش دهنده در این اقدام شرکت کنند که شامل نیروهایی از این کشورها میزبان نیز است.

مقامات آمریکایی گفته‌اند اگر روند کنونی ادامه یابد این برنامه آموزشی در بهار آغاز شده و نخستین گروه از آموزش دیدگان در پایان سال جاری میلادی به سوریه باز می‌گردند. نیروها قصد دارند در فاصله یک تا سه سال 5000 "مخالف میانه‌روی سوری" را آموزش دهند.

انتهای پیام

کد N690007

وبگردی