آفتاب
فاکس نیوز گزارش داد:

نتانیاهو چالش جدید کنگره با کاخ سفید

نتانیاهو چالش جدید کنگره با کاخ سفید

دعوت کنگره آمریکا از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کپیتال هیل و واکنش کاخ سفید به این اقدام قانونگذاران آمریکایی، تبدیل به چالشی جدید در واشنگتن شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، کاخ سفید بار دیگر اعلام کرد که در جریان سفر «بنیامین نتانیاهو» به آمریکا که در ماه مارس انجام می شود، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، دیداری با وی نخواهد داشت. 

گویا سران کنگره آمریکا بدون هماهنگی با کاخ سفید از نتانیاهو برای سخنرانی در کپیتال هیل دعوت کرده اند و همین امر موجب بروز تنشی جدید میان دولت آمریکا و کنگره شده است. 

در همین رابطه «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که این اقدام کنگره نقض پروتکل محسوب می شود. 

بر اساس این گزارش، گویا موضوع صحبت نتانیاهو در کنگره در خصوص برنامه هسته ای ایران خواهد بود و کاخ سفید با اطلاع از این جریان به طور محرمانه به نخست وزیر اسرائیل اطلاع داده که از تحریک کنگره برای اعمال فشارهای بیشتر بر ایران در شرایط کنونی اجتناب کند. 

به نوشته فاکس نیوز، بدون شک این اقدام نتانیاهو و انجام این سفر برای وی هزینه هایی خواهد داشت و ممکن است موجب افزایش اختلافات موجود میان دولت اوباما و کابینه نتانیاهو شود. 

اوباما در خلال هفته های اخیر دست کم دو بار شدیدا به اقدام کنگره برای تصویب تحریم جدید علیه ایران هشدار داده و به صراحت اعلام کرده که این تحریم ها را وتو خواهد کرد. 

کد N690002

وبگردی