آفتاب

خجسته‌پور: تندروی در هیچ جریانی پسندیده نیست

خجسته‌پور: تندروی در هیچ جریانی پسندیده نیست

مسئول واحد ارتباطات جامعه اسلامی مهندسین می‌گوید که تندروی در هیچ جریانی پسندیده نیست و نباید تحت هیچ شرایطی حرف‌های ساختارشکنانه گفته شود.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این سوال که هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا باید چگونه رفتار کنند تا اشتباهات گذشته‌شان تکرار نشود، اظهار کرد: اصلی‌ترین موضوع این است که تندروی در هیچ جریانی پسندیده نیست و نباید حرفهایی که ساختارشکنانه هستند گفته شود. باید نگاه ها به سمتی برود که حرف‌هایی گفته شود تا کشور در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

به گفته وی، ممکن است بعضی اوقات برخی حرفهای تند، بخشی از آراء را به خود اختصاص دهد اما چنین نگاهی در بعد کلان خوب نیست بلکه آنچه پس از پایان یک رقابت سیاسی به درد کشور می خورد حرفهایی است که مبتنی بر برنامه باشد.

وی با بیان اینکه هر چقدر به انتخابات مجلس نزدیک تر می‌شویم تکاپوی گروه‌های سیاسی در هر دو اردوگاه اصلاح‌طلب و اصولگرا بیشتر می‌شود، افزود: البته باید توجه داشت که جدا از رقابت‌های سیاسی فضای کشور تا نزدیکی انتخابات باید فضای کار و تلاش باشد و نباید به مردم به گونه‌ای القا شود که انگار همه فکر و ذکر مسئولان و فعالان سیاسی حول محور انتخابات می چرخد.

این عضو جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: برگزاری نشست‌های دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نشان می‌دهد فضای رقابت در حال داغ‌تر و جدی‌تر شدن است و یکی از عوامل موثر حضور مردم در انتخابات نیز همین رقابت‌های شیرین سیاسی خواهد بود. ضمن اینکه با برگزاری این نشست‌ها مردم با دیدگاه‌های گروه‌های سیاسی آشنا می‌شوند و حضور گروه های مختلف در چنین همایش‌هایی برای روشن شدن مواضع‌شان خوب است.

وی با اشاره به اینکه الان پیش بینی درباره انتخابات بسیار زود است، خاطر نشان کرد : البته هر دو جریان تلاش می‌کنند تا خود را به بهترین نحو برای انتخابات آینده آماده کنند و به خصوص سران هر دو جناح تلاش دارند تا کرسی‌های بیشتری را در مجلس آینده به خود اختصاص دهند. در همایش اصلاح‌طلبان حتی اشاره شد که آن‌ها همه ظرفیت مجلس را می‌خواهند و از این طرف اصولگرایان به دنبال کرسی‌های بیشتر هستند اما هر دو جریان باید بدانند که در فعالیت‌های‌شان باید حفظ و پایداری ارزش‌ها تجلی پیدا کند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین بیان کرد: امیدوارم در جریان اصولگرایی حرکت به سمت وحدت شکل بگیرد و اتفاقات گذشته به خصوص چند دستگی که در انتخابات ریاست جمهور اتفاق افتاد، تکرار نشود. اصولگرایان سعی می‌کنند با درایت بیشتری در فضای سیاسی حضور داشته باشند و به سمت وحدت حرکت کنند.

خجسته‌پور در پایان اظهار کرد: خوشبختانه برخی اتفاقاتی که در جریان اصلاح‌طلب نمود داشت در جریان اصولگرا پیش نیامده است.

انتهای پیام

کد N689967

وبگردی