آفتاب
کوهکن در گفتگو با مهر:

برنامه جبهه پیروان برای همایش بزرگ اصولگرایی/جزئیات جلسه با پایداری

برنامه جبهه پیروان برای همایش بزرگ اصولگرایی/جزئیات جلسه با پایداری

نایب رئیس جبهه پیروان تاکید کرد: جلساتی که با جبهه پایداری داشتیم آنها به همگرایی اصولگرایان در عین تکلیف‌گرایی و توجه به نتیجه تاکید داشتند و معتقد بودند باید از نتایج انتخابات‌های گذشته عبرت گرفت.

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به همایش سراسری این جبهه که قرار است در ماه جاری برگزار شود، اظهار داشت: جزئیات همایش سراسری جبهه پیروان پنجشنبه هفته آینده در جلسه شورای مرکزی این جبهه بررسی می‌شود و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: جبهه پیروان همیشه همایش و نشست هایی در نیمه اول و دوم سال برگزار می کند و این امر چیز تازه ای نیست و در این نشست نیز به بحث‌های داخلی و تشکیلاتی پرداخته خواهد شد.

برای برگزاری یک همایش بزرگ و ویژه اصولگرایی برنامه‌ریزی می‌کنیم

کوهکن با بیان اینکه جبهه پیروان برای همگرایی اصولگرایان همیشه پیشقدم بوده است و امروز نیز تشکل هایی مانند حزب موتلفه به نوعی از سوی این جبهه نشست هایی را برای بحث همگرایی اصولگرایی برگزار می کنند، گفت: اگر بخواهیم چنین همایش هایی را برای اصولگرایی داشته باشیم باید به صورت فوق العاده برگزار کنیم اما نشست پیش رو یک نشست درون تشکیلاتی جبهه پیروان است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: ما از برگزاری هیچ همایشی برای تقویت جبهه اصولگرایی دریغ نمی کنیم و همچنین برای برگزاری یک همایش ویژه سراسری جهت همگرایی بیشتر اصولگرایان برنامه داریم و برنامه‌ریزی برای برگزاری آن را دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: همگرایی تنها از همایش ها بیرون نمی‌آید و این برنامه ها بیشتر یک جنبه روانی دارد و در اصل باید دبیران کل احزاب اصولگرا بنشینند و با یکدیگر مذاکره کنند.

کوهکن با تاکید بر اینکه ما برای برگزاری یک همایش، مقدماتی را نیاز داریم تصریح کرد: این مقدمه در واقع مذاکرات و لابی‌های چند نفره برای آماده کردن چنین همایشی است که این مذاکرات نیز اکنون در حال انجام است.

موضع جبهه پایداری در خصوص وحدت اصولگرایی

وی همچنین به نشست‌های مشترک میان گروههای مختلف اصولگرایی اشاره کرد و افزود: در این نشست‌ها یک مسیری را حجت الاسلام تقوی دنبال می کند و کسانی را برای سخنرانی به این جلسات دعوت کرده است که معمولا همه سلیقه ها به آن ارادت داشته اند؛ جبهه پیروان یک مشی دیگری را نسبت به مشی آقای تقوی دنبال می کند ولی اقدامات خود را کاملا هماهنگ با آن مجموعه می‌بیند و در این راستا نشست‌هایی چند نفره و دو نفره برای ارزیابی عملکرد گذشته اصولگرایان و همچنین تعیین راهبردها برای آینده برگزار می‌کند.

کوهکن تاکید کرد: امید است که مجموعه این نشست ها به یک همایش سراسری بزرگ برای اصولگرایان منتهی شود.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سئوال که آیا عضوی  از اعضای جبهه پیروان با دیگر گروههای اصولگرایی بخصوص جبهه پایداری تاکنون جلساتی را برگزار کرده است یا خیر گفت: افرادی از اعضای هیات رئیسه جبهه پیروان هستند که نشست ها و مذاکراتی را با دیگر گروههای اصولگرایی برگزار کردند.

وی با برشمردن نتایج این نشست ها گفت: در این جلسات همه سلایق بدون استثنا به همگرایی و انسجام در داخل جریان اصولگرایی تاکید دارند. برخی از سلایق اصولگرایی که تکلیف محور بودند امروز هم به تکلیف گرایی تاکید می کنند ولی در عین حال به نتیجه هم توجه دارند؛ این توجه به نتیجه بدین معنی است که بستر بحث و گفتگو آماده است.

کوهکن با اشاره به دیگر آثار و نتایج این نشست ها تاکید کرد: برخی از سلایق در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری معتقد بودند که باید رقابت را به درون جبهه اصولگرایی بکشانیم ولی امروز اصلا این نگاه را ندارند و معتقدند رقیب اصولگرایان مشخص است و اصولگرایان لازم است که به طور قطع با یکدیگر متحد شوند.

وی ادامه داد: امروز تمام سلایق اصولگرایی یک نگاه و تحلیل واحد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و شوراها دارند که این امر به انسجام اصولگرایی کمک می کند و موجب ایجاد بستری برای همگرایی صد درصدی اصولگرایان می شود.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین با اشاره به جلسات و نشست های مشترکی که در جریان اصولگرایی برگزار می شود گفت: من با صراحت عرض می کنم که جلساتی که با برخی از دوستان پایداری داشتیم آنها به همگرایی اصولگرایان در عین تکلیف‌گرایی و توجه به نتیجه تاکید داشتند و می گفتند که از نتایج انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باید عبرت بگیریم و روحانیت نیز باید محور فعالیت های سیاسی ما باشد.

اگر منشور اصلاحات تدوین شوذ این جریان از هم می‌پاشد

کوهکن به تفرق در میان اصلاح طلبان اشاره کرد و ادامه داد: جریان اصلاح طلب امروز به این نتیجه رسیده است که نیروهای میدانی آنها انگیزه ای برای فعالیت به مانند دو دهه قبل ندارند و برای اینکه این روحیه را برگردانند چند دستور کار برای خود در نظر گرفتند. آنها در نشست های استانی که دارند از برخی آقایان پیام برای این نشست ها می برند و فکر می کنند با این کار می‌توانند نیروهای متفرق در درون اصلاح طلبان را جمع کنند و به حالت دو دهه قبل بازگردانند.

وی القای از هم پاشیدگی در جریان اصولگرا برای تزریق امید در بدنه اصلاحات را یکی دیگر از شگردهای فعالین این جریان در عرصه سیاسی دانست و افزود: آنها می خواهند با این کار نیروهای خود را مجددا به صحنه بیاورند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اصلاح طلبان همواره می گویند در درون اصولگرایان یک جریان تندرو و رادیکال وجود دارد، گفت: ما می‌گوییم که اگر روزی بخواهیم تحلیل درون جریانی کنیم این کار را برای شما نیز انجام می دهیم. ما در ارتباط با جبهه پایداری اختلافات مبنایی نداریم و اختلافاتمان تنها بر سر روش ها است.

کوهکن افزود: امروز برخی در جریان اصلاحات می گویند که در زمان گذشته، اصلاح طلبان امام (ره) را قبول نداشتند و در صدد خروج از حاکمیت بودند و تعلیق قانون اساسی را می خواستند.

وی اختلافات بین اصلاح طلبان را اختلاف سلیقه ای ندانست و افزود: اختلافات میان فعالین این جریان ریشه دار است و برای همین است که هیچگاه اصلاح طلبان نیامدند به مانند اصولگرایان منشور اصلاح طلبی بنویسند. اگر این منشور را سحرخیزها برای اصلاح طلبان بنویسند که تکلیف میشخص است و اگر لایه ارزشی این جریان بنویسد بخشی از تندروها از جریان اصلاحات جدا می شوند و این جریان دچار یک چالش جدی خواهد شد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما توصیه می کنیم که اگر جریان اصلاحات می خواهد زیر سقف نظام بماند یک هزینه کوتاه مدت را به یک هزینه بلند مدت ترجیح دهد گفت: امروز اصولگرایان بر اساس یک مبانی فکری دور هم جمع شدند نه با مخالفت با یک شخص اما جریان اصلاح طلب سابقه اش تنها به دوم خرداد ۷۶ باز می گردد، البته حلقه کیان قبل از سال ۷۶ نیز فعالیت می کرد، اما در نهایت محور جمع شدن اینها به مخالفت با رقیب آقای خاتمی در انتخابات باز می گردد.

کوهکن تاکید کرد: آنها در آن زمان تنها حرفشان این بود که رقیب خاتمی رویه هاشمی را ادامه می دهد و ما با وی مخالفیم.

وی با اشاره به ضرورت مراقبت برخی بزرگان از خود در مقابل این جریان گفت: برخی آقایان باید مراقب باشند که جریانات سیاسی از آنها استفاده ابزاری نکنند؛ چوبی که اصلاح طلبان در ۷۶ به رقیب خاتمی زدند برای این بود که آقای ناطق رفیق هاشمی است و راه او را ادامه می دهد.

اصلاح‌طلبان بنفع‌شان است به اختلافات درون گروهی اصولگرایان نپردازند

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: بنابراین اگر طیفی در اصلاحات که امام(ره) را قبول دارند و یا آنهایی که امام(ره) و انقلاب را قبول ندارند بخواهند منشور بنویسند، این جریان از هم می‌پاشد.

وی خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: ما به آنها توصیه می کنیم که به بحث اختلافات جریان اصولگرایی نپردازند چون اگر وارد این موضوع بشوند با چالش های جدی مواجه خواهند شد.

کوهکن در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که اصلاح طلبان باید با تدوین منشور اصلاح طلبی حل کنند این است که هر اقدامی که هر فردی درون جریان اصلاحات انجام دهد هزینه اش را باید کل جریان بپردازد، بنابراین لازم است که اصلاح طلبان نسبت به تدوین این منشور در جریان خود اقدام کنند تا زمینه سو استفاده برخی افراد از این جریان بوجود نیاید.

وی با بیان اینکه آنها باید تکلیفشان را با فتنه ۸۸ و فتنه گران مشخص کنند گفت: امروز آنها برای کسب چهار رای اینقدر ملاحظه کاری می کنند که حتی در جریان اخیری که به پیامبر(ص) توهین می شود حاضر نیستند در رسانه هایشان اعلام موضع مناسبی انجام دهد.

تنها با اصلاح‌طلبانی که زیر سقف نظام هستند رقابت می‌کنیم

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اختلافات در درون جریان اصولگرایی و سلیقه ای بودن این اختلافات گفت: ما اگر در جریان اصولگرایان اختلاف داشته باشیم سلیقه ای است و اختلافات ما متکی بر شخص نیست. زمانی یک فرد اصلاح طلب به من می گفت شما در جریان اصولگرایی لایه های تندرو دارید که من در جوابش گفتم اصلاح طلبان هم لایه های تندرو دارند ولی تندروهای آنان امام(ره) و نظام را زیر سئوال می برند ولی لایه تندرو ما تنها در مورد برخی اشخاص اصلاح طلبی موضع می گیرند که زمانی نان انقلاب را خورند و امروز علیه انقلاب حرف می‌زنند.

کوهکن اختلافات در جریان اصولگرایی را طبیعی دانست و افزود: مهم این است که اختلافات و سلیقه ها مخالف مبانی فکری اسلام و انقلاب نباشد اما اختلافات معمولی که در بین جریانهای سیاسی وجود داد امری غیر طبیعی محسوب نمی شود.

وی با بیان اینکه ما تمایل به یک رقابت جدی با جریان اصلاح طلبی که زیر سقف نظام اسلامی است داریم گفت: رفتار اصلاح طلبان مشخص می کند که آیا زیر سقف نظام هستند یا خیر. اما در عین حال همه دیدند که آنها آبروی خود را در سال۸۸ بردند و همچنین به حیثیت نظام لطمه زدند و گاهی اوقات نیز از روی تفاخر گفتند نظام با برخی از افراد جریان ما برخورد کرد اما ما از حق خودمان گذشتیم.

کد N689916

وبگردی