آفتاب

دیدار ظریف و کری؛ این بار در داووس سوئیس

دیدار ظریف و کری؛ این بار در داووس سوئیس

محمد جواد ظریف و جان کری وزیران امور خارجه ایران و آمریکا جمعه شب در شهر داووس سوئیس با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این دیدار که در حاشیه اجلاس داووس آغاز شد، پنجمین دیدار و رایزنی ظریف و کری در روزهای اخیر است.

وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه به منظور شرکت در چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصادی داووس به سوئیس سفر کرد که این دیدار در حاشیه این اجلاس و در محل برگزاری کنفرانس های داووس انجام شده است.

کری و ظریف 24 دی ماه نیز در شهر ژنو سوئیس به منظور سرعت بخشیدن به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 سه بار با یکدیگر رایزنی کردند و دستور کاری را برای معاونان و کارشناسان خود به منظور حل و فصل اختلافات عمده باقی مانده از جمله بر سر حجم غنی سازی اورانیوم ایران، جدول زمان بندی لغو تحریم ها علیه ایران و مدت زمان توافق جامع هسته ای تعیین کردند.

ظریف 26 دی ماه یعنی جمعه گذشته نیز در پاریس پایتخت فرانسه، برای چهارمین بار در سال جدید میلادی با کری دیدار و گفت و گو کرد.

همزمان با دیدار ظریف و کری در داووس، معاونان طرفین نیز از صبح امروز (جمعه) مذاکرات خود را در دیگر شهر سوئیس ، یعنی زوریخ آغاز کرده اند که معاونان وزرای خارجه ایران تاکنون 5 ساعت با یکدیگر مذاکره کرده اند.

همزمان کارشناسان ایران و آمریکا نیز به ریاست حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان و جیم تیمبی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کرده اند. گفت و گوهای زوریخ تا فردا ادامه خواهد داشت.

ظریف قرار است صبح شنبه به وقت محلی از سوئیس برای شرکت در مراسم ترحیم ملک عبدالله پادشاه عربستان که صبح امروز (جمعه) در سن 90 سالگی درگذشت، به ریاض سفر کند.

پیکر پادشاه عربستان امروز تشییع و تدفین شد و فردا پس از نماز مغرب مراسم ترحیم وی با حضور مقامات خارجی در عربستان در دیوان ملک این کشور برگزار می شود .
کد N689808

وبگردی