آفتاب

ابوترابی‌فرد: جوانان آزاده جهان با عقلانیت مسائل روز را تحلیل کنند

ابوترابی‌فرد: جوانان آزاده جهان با عقلانیت مسائل روز را تحلیل کنند

امام جمعه موقت قزوین گفت: جوانان آزاده جهان باید بکوشند با عقلانیت و دانش مسائل روز را تحلیل کنند و به حقایق و واقعیت‌ها اشراف پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های اول نماز جمعه قزوین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اظهار کرد: در دنیای امروز جبهه کفر در برابر جبهه حق قرار دارد و جوانان آزاده جهان باید بکوشند با عقلانیت و دانش مسائل روز را تحلیل کنند و به حقایق و واقعیت‌ها اشراف پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در دنیای غرب پیشرفت‌های متعددی در زمینه‌های مختلف علمی رخ داده که زمینه‌ساز قدرت هم بوده است اما آن‌ها در مسائل معرفتی و فهم و تحلیل علوم انسانی و شناخت ماوراءالطبیعه هنوز جاهلند.

ابوترابی ادامه داد: مردم در غرب چهره‌ی کفر را آن طور که باید نمی‌شناسند و تنها به آنچه رسانه‌های صهیونیستی به خوردشان می‌دهند بسنده می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنر نظام جمهوری اسلامی نشان دادن چهره واقعی سیاستمداران جبهه باطل به مردم حقیقت جوی جهان است، باید بکوشیم اسلام را به عنوان دین رحمت به جامعه بشری بشناسانیم؛ انقلاب اسلامی باید پرچمدار حقایق معرفتی برای جهانیان باشد.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین دستاوردهای ما این است که ملل جهان چهره اسلام را در چهره روشن و نورانی مقام معظم رهبری می‌بینند؛ رهبری که تمام سخنان و اعمالشان پشتوانه ایمانی و علمی دارد.

ابوترابی اظهار کرد: اردوگاه کفر همواره می‌کوشد حقایق سیاسی و اجتماعی اسلام را وارونه و به نفع استکبار جهانی نشان دهد اما اقتدار ما که برآمده از عقلانیت و خردورزی و علم و دانش و با پشتوانه ایمان است در مقابل جبهه باطل ایستاده و ما را به قدرت سیاسی منطقه تبدیل کرده است.

امام جمعه موقت قزوین در خطبه دوم با اشاره به عمل صالح و تقوی گفت: تقوا میوه علم و ایمان است و عمل صالح عملی است که با پشتوانه ایمان و علم، انسان را به تقوی می‌رساند. عمل صالح انسان را به سوی خداوند سوق می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در برابر عمل صالح عمل فاسد است که انسان‌های بریده از علم و خدا عمل غیرصالح را مرتکب می‌شوند.

ابوترابی در ادامه گفت: حق همواره پایدار و ماندگار است هر چند باطل برای مدت کوتاهی پیروز شده باشد.

وی تاکید کرد: ماندگاری نظام اسلامی در برابر دنیای کفر رسیدن به عمل صالح است برای مثال اگر در سوریه شاهد پیروزی حق بر باطل هستیم به همین دلیل است. امروز جهان کفر در معرض نابودی است به همین دلیل با هر روش ناجوانمردانه‌ای سعی می‌کند تا از نابودی رهایی یابد، به پیامبر رحمت (ص) اهانت می‌کند، جوانان ما را در بلندی‌های جولان به شهادت می‌رساند اما غافل از این است که آن‌ها با خونشان درخت اسلام را آبیاری می‌کنند.

انتهای پیام

کد N689713

وبگردی