آفتاب

اوباما: مخفیگاه‌های امن تروریست‌ها در پاکستان را نمی‌پذیریم

اوباما: مخفیگاه‌های امن تروریست‌ها در پاکستان را نمی‌پذیریم

رییس‌جمهوری آمریکا پیش از سفر به هند در مصاحبه‌ای با تاکید بر اینکه وجود مخفیگاه‌های تروریست‌ها در داخل پاکستان غیرقابل قبول هستند، گفت: عاملان حملات تروریستی در بمبئی در سال 2008 باید دادگاهی شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ با مجله ایندیا تودی گفت: باید این مساله را کاملا مشخص کنم که حتی اگر آمریکا با پاکستان برای مقابله با تهدید تروریستی همکاری کند، باز هم مساله مخفیگاه‌های این تروریست‌ها در پاکستان غیرقابل قبول است. همچنین افرادی که در عملیات تروریستی بمبئی در سال 2008 دست داشتند، باید دادگاهی شوند.

اوباما که قرار است روز یکشنبه برای یک سفر سه روزه به هندوستان برود، در ادامه این مصاحبه گفت: من به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا این مساله را تضمین می‌کنم که ایالات متحده به مقابله بی قید و شرط خود با گروه‌های تروریستی می‌پردازد؛ ‌نبردی که هندی‌ها و آمریکایی‌ها در آن با یکدیگر متحد هستند.

رییس‌جمهوری آمریکا ادامه داد: شهروندان هندی در 11 سپتامبر 2001 در خاک آمریکا کشته شدند و همچنین شهروندان آمریکایی در حملات تروریستی 26 نوامبر 2008 در بمبئی جان باختند. من در سفر پیشین خود به هندوستان، در هتل تاج که محل حملات بمبئی بود، توقف کرده و به ادای احترام برای قربانیان پرداختم. ما برای مقابله با تروریسم، باید همکاری عمیقی داشته باشیم و از گسترش تسلیحات اتمی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

کد N689642

وبگردی