آفتاب
سنایی در دیدار با رئیس سازمان انرژی روسیه:

حوزه انرژی موتور محرک روابط ایران و روسیه است

حوزه انرژی موتور محرک روابط ایران و روسیه است

حوزه انرژی می‌تواند موتور محرک روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باشد و با اقدامات خوبی که آغاز شده امید است سایر جنبه های اقتصادی روابط نیز تحت تاثیرات مثبت این اقدامات، متحول شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و تیخانوف، رئیس سازمان انرژی روسیه روز پنجشنبه با هدف تبادل نظر درخصوص آخرین تحولات مربوط به بازار انرژی و همچنین همکاری‌های دوجانبه با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش ایلنا٬ در این ملاقات طرفین ضمن تشریح آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین ابراز رضایت از تلاش های صورت گرفته جهت ارتقای سطح روابط، خواستار توسعه و ارتباط بیشتر شرکت های انرژتیک دو کشور با همدیگر شدند.

مهدی سنایی در این دیدار همکاری میان دو کشور در حوزه انرژی را با اهمیت توصیف و اضافه نمود حوزه انرژی می‌تواند موتور محرک روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باشد و با اقدامات خوبی که آغاز شده امید است سایر جنبه های اقتصادی روابط نیز تحت تاثیرات مثبت این اقدامات، متحول شود.

طرفین با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه در تمامی حوزه ها، بر ضرورت اجرایی نمودن اسناد همکاری دو کشور در زمینه انرژی تاکید نمودند.

رئیس سازمان انرژی روسیه نیز ضمن اشاره به تحولات صورت گرفته در بازار انرژی از عزم دولت روسیه برای گسترش همکاری با تمامی کشورهای منطقه یاد کرد.

وی به نوسانات و افت قیمت نفت اشاره و اظهار داشت که عواملی غیراقتصادی درصدد بودند که قیمت نفت کاهش یابد که متاسفانه تحت تاثیر این عوامل، قیمت به صورت جدی به ضرر تولیدکنندگان متاثر گردید.

 

کد N689635

وبگردی