آفتاب
آیت الله حسینی بوشهری:

انتشار کاریکاتور اوج ضعف دشمنان است/ انتقاد از قدم زدن ظریف با کری

انتشار کاریکاتور اوج ضعف دشمنان است/ انتقاد از قدم زدن ظریف با کری

قم - امام جمعه قم، اقدام نشریه فرانسوی در زمینه انتشار کاریکاتور‌ علیه پیامبر اسلام(ص) را نشان دهنده اوج ضعف دشمنان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اهانت‌های اخیر صورت گرفته رسانه‌های غربی به ساحت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: این روز‌ها شاهد حضور گسترده مسلمین جهان در حمایت از پیامبر گرامی اسلام به دلیل اهانت‌هایی که از سوی رسانه‌های غربی به ساحت پیامبر اسلام صورت گرفته هستیم که از طرفی باید عنوان کرد که حمایت‌های سران غربی و روزنامه نگاران از این اقدام سخیف دردناک‌تر است.

وی اقدام نشریه فرانسوی در زمینه نشر کاریکاتور‌ها علیه پیامبر اسلام را نشان دهنده اوج ضعف آن‌ها دانست و افزود: آنها به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند با گفتگو و منطق در برابر گسترش اسلام در دنیای امروز بایستند؛ از این رو دست به اقداماتی این چنینی می‌زنند تا بتوانند جلوی نفوذ اسلام را بگیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: دشمنان اسلام تروریست‌های تکفیری را پرورش دادند تا با نام اسلام؛ چهره‌ای خشن از این مکتب را به جهان نشان دهند و چهره پاک اسلام را خدشه دار کنند که در رسیدن به این هدف خود ناکام ماندند.

عزت مسئولان جمهوری اسلامی باید حفظ شود

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با تاکید بر اینکه عزت مسئولان جمهوری اسلامی باید حفظ شود با انتقاد از قدم زنی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با جان کری اظهار داشت: قدم زدن با وزیر امور خارجه کشوری که اصلی‌ترین دشمن ایران است کار شایسته‌ای نبود.

آیت الله حسینی بوشهری همچنن با انتقاد از سفر وزیر امور خارجه به کشور فرانسه ابراز داشت: این سوال در ذهن مردم نقش بسته است که چرا در روزی که به ساحت نبی مکرم اسلام بی‌احترامی شده؛ مسئولان به فرانسه که این اهانت در آنجا صورت گرفته است سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم برای مسئولان دعا و از آنان حمایت و پشتیبانی می‌کنند و حرکات آنان را زیر نظر دارند و از این رو مسئولان نیز باید زمان سفر به کشور فرانسه را بگونه‌ای انتخاب می‌کردند که موجب نگرانی و دلخوری مردم کشورمان نشود و مردم به آنان در این خصوص خرده نگیرند.

خطیب جمعه قم بیان داشت: مسئولان کشور در هر لباس و مقامی هستند رفتارشان توسط مردم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ از این رو می‌بایست به گونه‌ای رفتار کنند که کارنامه درخشانی را در نزد ملت داشته باشند.

نامه رهبری فرصتی تاریخی برای جوانان غربی ایجاد کرد

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی گفت: رهبر معظم انقلاب در این نامه؛ فرصتی تاریخی را برای جوانان اروپایی و آمریکای شمالی مهیا کردند که پرداختن به سیاه نمایی‌های غربی‌ها در خصوص دین اسلام یکی از اصلیترین محورهای این نامه بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب احساس کردند که دشمنان قصد دارند تا کینه اسلام را در دل جوانان کشورهای غربی بکارند، افزود: مقام معظم رهبری این توطئه دشمنان را حس کردند و به همین دلیل به مقابله با اقدام آنها دست زدند که امیدواریم تبعات این نامه فضایی را در کشورهای غربی بوجود آورد که جوانان از سیاستمداران غربی علت اقداماتشان علیه اسلام را پرس و جو کنند و افکار آنها را به چالش بکشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به شرایط برخی از کشورهای اسلامی از جمله یمن، از رئیس جمهور و دولت این کشور خواست تا اجازه دخالت بیگانگان را در امور داخلی ندهند.

امام جمعه قم، همچنین با اشاره به زمان محاکمه شیخ علی سلمان روحانی مبارز بحرینی در روز هشتم بهمن‌ماه ابراز امیدواری کرد که در ‌‌‌نهایت ملت بحرین به فضل و عنایت الهی به پیروزی خواهند رسید.

کد N689589

وبگردی