آفتاب

وزیر کشور: باید بیش از پیش به فکر احیای ارزش‌های دینی باشیم

وزیر کشور: باید بیش از پیش به فکر احیای ارزش‌های دینی باشیم

وزیر کشور گفت: در حالی که تمام دنیا برای مقابله با دین در شبکه‌های مختلف تلاش می‌کنند ما باید برای تقویت فرهنگ دینی در کشور تلاش بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه همایش ملی میقات‌الرضا در سمنان به خبرنگاران با اشاره به اینکه 85 درصد زوار ایرانی با وسیله نقلیه شخصی به مشهد مقدس سفر می‌کنند، گفت: تنها 15 درصد زوار امام رضا از ناوگان عمومی استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: 25 میلیون زائر ایرانی سالانه به زیارت امام رضا (ع) در مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زائران ایرانی به بیش از 2 برابر نیز می‌رسد، گفت: 70 درصد زائران از استان سمنان به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه 85 درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی و از مسیر جاده‌های ایران به مشهد‌الرضا می‌روند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، 30 واحد پذیرایی ارزان‌قیمت برای زوار در مشهد مقدس ساخته می‌شود.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه استان‌های کشور مسئولیت ساخت این واحدهای اقامتی و پذیرایی را بر عهده دارند، تصریح کرد: زمین‌های این واحدهای اقامتی به برخی استان‌های کشور واگذار شده است.

به گفته وی به استانداری‌ها و فرمانداری‌های در مسیر استان‌های همجوار حرم رضوی بخشنامه شده است تا بسترهای لازم برای ایجاد خدمات‌رسانی بهتر به زائران مهیا شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا و امام راحل است، تصریح کرد: هدف امام، احیای دین و فرهنگ دینی در جامعه بوده است و تقویت ارزش‌های دینی و اعتقادات و فرهنگ دینی باید مد نظر همه مسئولان باشد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که دین خدا را واقعا یاری کنیم خداوند راه‌های رستگاری و نجات را نشان می‌دهد، تاکید کرد: هر وقت گره در کار داشتیم باید بدانیم از خدا فاصله گرفته‌ایم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رهبر انقلاب در سخت ترین شرایط حاکم در کشور با اتکا به خداوند دل ها و قلب‌های مردم ایران را همراه خود کرد، اظهار داشت: انفجار نور، رحمانیت و نورانیت تحت عنوان انقلاب در کشور به واسطه توکل امام به خداوند و دین اسلام بوده است.

وزیر کشور گفت: هیچ تحلیل و عقل بشری و نگاه کارشناسی وقوع انقلاب در آن زمان را تائید نمی‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در راه تداوم انقلاب و امام راحل(ره) قدم برداریم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به مرحله ای رسیده است که ارزش‌های الهی و دینی در دنیای جای خودش را باز کرده است و ما باید بیش از پیش به فکر احیای ارزش‌های دینی باشیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دشمنان در مقابل تفکر دینی و مقابله با آن برنامه‌ریزی می‌کنند، تصریح کرد: هر چقدر دشمنان برای مقابله با دین برنامه‌ریزی می‌کنند ما باید دو برابر آن برای احیای تفکر و اعتقادات دینی در جامعه تلاش کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه تشکیل فرقه‌های دینی و ضاله از جمله داعش توسط دشمنان انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام نسخه‌های بدلی دین است، تصریح کرد: دشمن با ایجاد نسخه‌های بدلی به‌دنبال نمایش خشونت و رعب و وحشت در دین اسلام است.

وی با بیان اینکه تلاش دشمنان در تشکیل فرقه‌های ضاله و نسخه‌های بدلی اسلام خدشه وارد کردن به چهره اصلی و اسلام است، بیان کرد: تقویت اسلام هراسی از برنامه‌های استکبار با جریان انداختن فرقه‌های ضاله است.

رحمانی فضلی با محکوم کردن اهانت به ساحت نبی اکرم(ص) عنوان کرد: دشمنان به دلیل هراس از اینکه ارزش‌های پوشالی آنها در مقابل ارزش‌های ناب اسلام محو شود دست به اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) می‌زنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه الان وقت رویارویی ارزش‌ها در دنیا است، تصریح کرد: امروز در کشور وقت مقابله تفکر و اندیشه‌ها است و همه رخدادها و رویارویی‌ها در مقابل این تفکر معنا پیدا می‌کند.

انتهای پیام

کد N689587

وبگردی