آفتاب

دیدار سنایی با رئیس سازمان انرژی روسیه

دیدار سنایی با رئیس سازمان انرژی روسیه

مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و تیخانوف، رئیس سازمان انرژی روسیه روز پنجشنبه با هدف تبادل نظر درخصوص آخرین تحولات مربوط به بازار انرژی و همچنین همکاری‌های دوجانبه با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این ملاقات طرفین ضمن تشریح آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین ابراز رضایت از تلاش های صورت گرفته جهت ارتقای سطح روابط ، خواستار توسعه و ارتباط بیشتر شرکت های انرژتیک دو کشور باهمدیگر شدند .

همچنین طرفین با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه در تمامی حوزه ها ، بر ضرورت اجرایی نمودن اسناد همکاری دو کشور در زمینه انرژی تاکید نمودند .

رئیس سازمان انرژی روسیه نیز ضمن اشاره به تحولات صورت گرفته در بازار انرژی از عزم دولت روسیه برای گسترش همکاری با تمامی کشورهای منطقه یاد کرد .

وی به نوسانات و افت قیمت نفت اشاره و اظهار داشت که عواملی غیراقتصادی درصدد بودند که قیمت نفت کاهش یابد که متاسفانه تحت تاثیر این عوامل ، قیمت به صورت جدی به ضرر تولیدکنندگان متاثر گردید .

سنایی نیز در این دیدار همکاری میان دو کشور در حوزه انرژی را با اهمیت توصیف و اضافه نمود حوزه انرژی می تواند موتور محرک روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باشد و با اقدامات خوبی که آغاز شده امید است سایر جنبه های اقتصادی روابط نیز تحت تاثیرات مثبت این اقدامات، متحول شود .

انتهای پیام

کد N689576

وبگردی