آفتاب

ناتو خواهان برقراری ارتباط مجدد با ارتش روسیه است

ناتو خواهان برقراری ارتباط مجدد با ارتش روسیه است

فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا برنامه‌ای را برای برقراری ارتباط مجدد ناتو با ارتش روسیه چند ماه بعد از آغاز تنش‌ها ارایه کرده و این روابط را بسیار مهم خوانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال فیلیپ بریدلاو، فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا گفت: ما درباره چگونگی برقراری ارتباط مجدد با روسیه بسیار سخن گفته‌ایم و حال زمان آن رسیده که روابط میان ناتو و ارتش روسیه بار دیگر تجدید شود چون از اهمیت زیادی برخوردار است.

روابط میان ناتو و ارتش روسیه در پی آغاز بحران در اوکراین که غرب، مسکو را عامل آن می‌داند دچار تنش شده و حال غرب خواهان از سرگیری این رابطه نظامی است.

ژنرال برید لاو ادامه داد: ما به دنبال احیای این رابطه نظامی میان ائتلاف و ارتش روسیه هستیم. من با ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه چندین بار در 2014 و با وجود تنش‌ها صحبت و گفت‌وگو کردم.

در آوریل 2014، مسکو فرستادگان نظامی در ناتو را برای رایزنی پس از تعلیق همکاری‌های نظامی میان این ائتلاف و ارتش روسیه فراخواند. در آن زمان ائتلاف ناتو اعلام کرد که همکاری خود را با کی‌یف افزایش می‌دهد و به دنبال ایجاد اصلاحات دفاعی و افزایش فعالیت در اوکراین است.

دکترین جدید نظامی روسیه که نسخه به‌روز شده همان است که در دسامبر 2014 به تصویب رسید، جزو موارد اصلی مذاکرات روز پنجشنبه در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل بلژیک بود. موضع ناتو درباره مسائل حساس و مهم براساس این دکترین جدید احتمالا تغییر کرده است.

کنراد بارتلز، رئیس کمیته نظامی ناتو در این باره گفت: هدف اصلی موضع روسیه تغییر نکرده و ارتش این کشور همچنان یک ابزار دفاعی است.

ژنرال بریدلاو در نشست روز پنجشنبه گفت که ناتو هیچ تهدیدی برای روسیه نیست.

انتهای پیام

کد N689511

وبگردی