آفتاب

هشدار ستاد حقوق بشر نسبت به گسترش موج اسلام هراسی در فرانسه و غرب

هشدار ستاد حقوق بشر نسبت به گسترش موج اسلام هراسی در فرانسه و غرب

ستاد حقوق بشر با صدور بیانیه ای نسبت به گسترش موج اسلام هراسی در فرانسه و اروپا در پی حادثه تروریستی پاریس هشدار داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

اقدام هتاکانه یک استاد مدرسه وکالت پاریس در برهنه شدن مقابل یک دختر محجبه مسلمان به منظور اخراج او از کلاس درس، ادامه موج اسلام هراسی و تعصب جاهلی علیه مسلمانان در غرب است که به بهانه اقدامات تروریستی پاریس شدت گرفته است.

تکرار سریال نژادپرستانه و اسلام ستیزانه نشریات غربی که این بار توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو خشم و انزجار مسلمانان و آزاد اندیشان در سراسر جهان را برانگیخت و سوخت لازم برای اقدام تروریستی را فراهم کرد، با این گونه اقدامات وارد مرحله گسترده تری می شود.

جسارت و تعرض این استاد مدرسه وکالت پاریس به دانشجوی دختر محجبه مسلمان، شرایط غیر قابل تحمل ناشی از تبعیض و اسلام هراسی و نژادپرستی در جامعه فرانسه و بخش قابل توجهی از اروپا و غرب را نشان می دهد که برای صلح و امنیت جهانی بسیار هشدار دهنده است.

متاسفانه اینگونه اقدامات که نقض صریح حقوق بشر در آزادی عقیده و افکار و همچنین اصل پذیرفته شده احترام به ادیان الهی و آسمانی است، نشان می دهد که تمام مرزهای ادعا شده حقوق بشری و ارزش های تبلیغ شده لیبرالیسم غربی یکی پس از دیگری در دره تعصب ، خودمحوری، نژاد پرستی و نابردباری سقوط کرده است. متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم که نابردباری علیه مسلمانان از گوشه و کنار خیابان، به محل کار و حتی به محیط های اکادمیک کشیده شده است که در واقع می بایست مظهر تسامح و احترام متقابل بین فرهنگ ها و ادیان و مذاهب مختلف باشند. درتاریخ نمونه های اخراج دانشجویان به بهانه های سیاسی، اعتقادی و دینی در غرب سابقه دارد و یادگار دوران تفتیش عقاید و جنگ های صلیبی است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن تروریسم در تمامی اشکال آن، تعهدات دولت ها به میثاق های بین المللی و کنوانسیون های مربوطه حقوق بشری در خصوص احترام به آزادی عقیده و افکار، عدم نژادپرستی، آزادی مذهب، حفظ حقوق اقلیت ها و حفظ کرامت و شرافت انسانی را یادآوری نموده و اعلام می دارد ایفای نقش فعال دولتی در حوادث اخیر و تهییج افکار عمومی به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و از این دولت ها می خواهد تا در چارچوب تعهدات خود به سازوکارهای حقوق بشری عمل نموده و از تکرار چنین اقداماتی که منجر به نقض حقوق مسلمانان و تحریک احساسات آنها می شود جلوگیری بعمل آورد.

ماده 20 میثاق حقوق بین المللی سیاسی و مدنی تصریح می کند: "هرگونه دعوت (ترغیب) به کینه (تنفر) ملی، نژادی و یا مذهبی که محرک تبعیض یا مخاصمه یا خشونت باشد، باید به موجب قانون ممنوع گردد." توهین و اهانت به مقدسات دینی بویژه پیامبران الهی به هیچ وجه به بهانه آزادی بیان قابل قبول نیست. ماده 19 میثاق مذکور بیان می دارد: "حق آزادی بیان، مستلزم حقوق و مسؤولیت های خاص است و لذا می تواند تابع محدودیت های معینی برای احترام به حقوق و آزادی های دیگران، حفظ امنیت ملی، نظم عمومی، و اخلاق عمومی گردد

سازمان یونسکو نیز باید مسئله تبعیض علیه مسلمانان، توهین به مقدسات و هتک حرمت آنها را خصوصا در محیط های دانشگاهی غرب جه به بهانه حجاب و دیانت و چه به بهانه نژاد و ملیت، به نحو جدی پیگیری نماید. بدون شک ادامه این جریان غیر انسانی و ضد بشری خسارات فراوانی را برای تمام ملت

های دنیا در بر خواهد داشت.

در پایان باید توجه کنیم که اگرچه اقدام این استاد فرانسوی، نماد نابردباری و جاهلیت مدرن است، اما همانگونه که در پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی مورد توجه قرار گرفته، مقاومت دانشجویان کلاس وی در مقابله با اقدام این استاد هتاک، بسیار امید بخش است و نشان می دهد که نسل جوان امروز غرب تمایل ندارد خود را دربست در اختیار ترفندهای سیاستمداران و مافیای رسانه ای غربی صهیونی قرار دهد.

انتهای پیام

کد N689440

وبگردی