آفتاب

خبرنگار مرتبط با انانیمس در آمریکا به پنج سال حبس محکوم شد

خبرنگار مرتبط با انانیمس در آمریکا به پنج سال حبس محکوم شد

خبرنگاری که به عنوان سخنگوی غیر رسمی گروه هکری انانیمس فعالیت می‌کرد توسط دادگاه دالاس به پنج سال حبس محکوم شد؛ اقدامی که اعتراض فعالان آزادی مطبوعات را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برت براون، خبرنگار که در سال 2012 بازداشت شد به همکاری با هکرهای گروه انانیمس متهم شده است.

این گروه هکری و سایر فعالان آزادی مطبوعات در حساب کاربری توییتر خود پس از محکوم شدن این خبرنگار در دادگاه فدرال دالاس، تگزاس آورده‌اند: "ایالات متحده بی‌عدالت: برت براون به 63 ماه حبس در زندان فدرال محکوم شده است. برت براون را آزاد کنید."

این خبرنگار که به پرداخت 890 هزار دلار جریمه نقدی نیز محکوم شد، برای سایت ونیتی‌فر، هافینگتون پست و سایر رسانه‌های خبری مطلب می‌نوشت و به مدافع و سخنگوی غیر رسمی انانیمس بدل شده بود. اما پس از انتشار داده‌های سرقتی مرتبط با موسسه امنیتی "اطلاعات جهانی استراتفور" در سال 2011 علیه وی کیفرخواست اعلام شد.

سازمان‌های دفاع از حقوق رسانه‌ای شامل کمیته‌ حفاظت از خبرنگاران و خبرنگاران بدون مرز نیز از این خبرنگار دفاع کرده و شغل وی را عامل اصلی تحت پیگرد قرار گرفتنش دانستند.

این خبرنگار در بیانیه‌ای برای جلسه دادگاهی‌اش آورده است: دولت آمریکا مرا به خاطر کپی کردن و انتشار لینکی که مردم می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند تحت پیگرد قرار داده و جرایم حبس بریده است.

براون و حامیانش خواهان حداکثر 30 ماه حبس برای وی شده بودند.

انتهای پیام

کد N689415

وبگردی