آفتاب

فرانسه نیروهای عراقی را مقابل داعش آموزش می دهد

فرانسه نیروهای عراقی را مقابل داعش آموزش می دهد

فرانسه شماری از نظامیانش را با هدف آموزش نیروهای عراقی مقابل داعش به عراق اعزام می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه از اعزام 40 مربی نظامی فرانسوی به عراق با هدف آموزش نیروهای عراقی و کرد مقابل داعش خبر داد.

سخنگوی ارتش فرانسه همچنین از استقرار این نیروها در بغداد و اربیل با هدف آغاز عملیات آموزشی نیروهای کرد و عراقی به منظور مقابله با داعش خبر داد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه با اشاره به شرکت 800 نیروی فرانسوی در ائتلاف بین‌ المللی علیه داعش اعلام کرد که 9 هواپیمای جنگی رافال، شش جنگنده میراژ و یک هواپیمای سوختگیری و یک هواپیمای گشت‌زنی دریایی در منطقه مستقر شده اند.

خبر دیگر اینکه «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس عصر پنجشنبه در دیدار با جان کری همتای آمریکایی و حیدر العبادی نخست وزیر عراق در لندن با بیان اینکه مبارزه با علیه داعش تنها محدود به مرزهای جغرافیایی کشورهای عراق و سوریه نیست، گفت شرکت بیش از 60 کشور جهان در ائتلاف بین المللی، نشانگر تمایل و تعهد جامعه جهانی علیه این تهدید است.

وزیرخارجه انگلیس با اشاره به نتایج نشست 21 عضو کلیدی ائتلاف بین المللی علیه داعش در لندن و نقش حملات ائتلاف در توقف حملات داعش تاکید کرد بار دیگر حمایت خود را از بازسازی و تجهیز نیروهای نظامی و امنیتی عراق با هدف مقابله با داعش اعلام می کنیم.

چگونگی هماهنگ سازی تلاش های ائتلاف بین المللی علیه منابع مالی داعش و جلوگیری از پیوستن نیروهای خارجی به این گروه در سوریه و عراق و افزایش حمایت های بشردوستانه از قربانیان حملات گروه تروریستی داعش در منطقه از دیگر محورهای مهم این نشست بود.

کد N689402

وبگردی