آفتاب

صدیقی: پست ها و مسئولیت ها را باید به اهلش داد

صدیقی: پست ها و مسئولیت ها را باید به اهلش داد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: پست ها و مسئولیت ها را باید به اهلش داد و یک دولت وزیر یا رئیس جمهور نمی تواند به دلخواه خود به هر کسی پست بدهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که تقوا مسلمانان را از گناه حفظ می‌کند اظهار کرد: بی تقوایی انسان را گرفتار دام شیطان می‌کند.

وی با بیان این‌که تقوا مراتبی دارد که نسبت به هم اولویت بندی دارند خاطر نشان کرد :‌اولویت اول تقوا رعایت امانت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید پست ها و مسئولیت ها را به اهلش بدهیم خاطر نشان کرد : این مسئولیت ها مال شخصی یک دولت ،‌وزیر یا رئیس جمهور نیست که به دلخواه خود به هر کسی پست بدهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که مسئولیت ها و پست ها، حقوق عامه مردم است تصریح کرد: اگر پستی را به کسی دادند که در آن کار تجربه و علم کافی را نداشت و یا فرد پایبندی نبود، روز قیامت بدهکار همه مردم هستیم.

وی ادامه داد: رعایت عدالت در دولت اسلامی به معنای جامع کلمه باید وجود داشته باشد چرا که تک تک مسئولان بدهکار خدا و خلق خدا هستند و به جای خدا مسئولیت های مردم را به عهده گرفتند و به جای پیامبر خدا در مدیریت اجتماعی سنگر نشین شدند . پس اگر اخلاق اسلامی و تعهد لازم را نداشته باشند،‌ قدر کار و مردمی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند را ندانند، بیت المال را در مصارف شخصی بکار گیرند و از امکانات عمومی مردم به فامیل و غیر فامیل دهند و تبعیض روا دارند به حرومات الهی تعرض کرده‌اند و ظلم الهی و بدهکاری به همه مردم است.

وی تاکید کرد: مسئله امانت در امور از حساس ترین مسائل است و در روایات متعدد آمده است که به نماز و تظاهرات و شعار مردم نگاه نکنید، چرا که اینها دلیل بر دینداری نیست و اشخاصی هستند که به عبادت های شکلی عادت کردند اما این که در محتوا دیندار هستند یا نه جای سوال دارد.

صدیقی با اشاره به اهمیت راست گفتن به مردم در دینداری افراد خاطر نشان کرد : رعایت امانت از دیگر مسائل مهم در دینداری است و پست ها و مسئولیت هایی که دارند امانت مردم است و اگر انسانی امانت را مورد توجه قرار نداد و خیانت کرد ، خائن به امت و خائن به دین الهی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که پدر و مادر بودن نوعی امانت است گفت:‌ پدر و مادر باید به فرزندان خود حق پدری و مادری را ادا کنند و بالاترین حق پدری ومادری این است که نگذارند فرزندانشان در جهنم بیفتند.

وی با اشاره به این‌که اگر فرزند والدینی دچار سرطان شوند آن‌ها نگران خواهند شد در حالی که آیا سرطان دردناک تر است یا بی نمازی و بی بندو باری ؟، تصریح کرد: قرآن صریحا به ما هشدار داده است که در لبه جهنم هستید و مراقب فرزندانتان باشید.

صدیقی با اشاره به این‌که بسیاری از بچه ها امروز در دامن خانواده سالم هستند اما وقتی به مدرسه و دانشگاه می روند مصونیت ندارد گفت: بایداساتید ، روسای دانشگاه ،‌وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش بدانند امانت های مردم به دست آن‌ها سپرده شده و سرمایه مردم در اختیار آموزش و پرورش و دانشگاه ها است و باید محیط دانشگاه ها و مدرسه ها را محیط دین و اعتقاد به مرگ که برای اسلام عزت ساز است ، قرار دهند و دختران باید در آموزش و پرورش حیا و عفت وخودباوری یادبگیرند. چون والدین به اعتبار آن‌ها فرزندانشان را به مدرسه و دانشگاه می فرستند.

ادامه دارد ...

کد N689387

وبگردی