آفتاب

نامزد پست نخست‌وزیری کره‌جنوبی معرفی شد

نامزد پست نخست‌وزیری کره‌جنوبی معرفی شد

رئیس‌جمهوری کره جنوبی امروز (جمعه)، "لی وان کو" را که از قانونگذاران حزب حاکم است، به عنوان نامزد تصدی پست نخست‌وزیری معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پارک گئون های، رئیس‌جمهوری کره جنوبی 10 ماه پس از استعفای چونگ هونگ ‌ون، نخست‌وزیر سابق در پی فاجعه غرق شدن یک کشتی که آوریل گذشته بیش از 300 کشته بر جای گذاشت، سرانجام لی وان کو را برای تصدی این پست معرفی کرد.

رئیس‌جمهوری کره جنوبی همچنین در نظر دارد تا تیم مشاوران سیاسی جدیدی را انتخاب کند چرا که اخیرا به دلیل ارتباط ضعیف با مردم و عدم شفایت در تصمیمات مورد انتقاد قرار گرفته بود.

قدرت اجرایی در کره جنوبی در دست رئیس‌جمهور است و نخست‌وزیر در زمانی که رئیس‌جمهور سلب صلاحیت شود، هدایت کشور را برعهده می‌گیرد. از نظر پارک گئون های، لی وان کو بهترین گزینه برای تصدی پست نخست‌وزیری است و می‌تواند به وی در احیای اقتصاد و اجرای اصلاحات کمک کند.

نامزد تصدی پست نخست‌وزیری سئول در جمع خبرنگاران گفت: چنانچه من از سوی پارلمان برای سمت نخست‌وزیری تایید شوم، تمام تلاش خود را برای احیای اقتصاد انجام می‌دهم.

در آوریل سال 2014 در پی واژگون شدن یک کشتی حامل مسافر که بیش از 300 کشته بر جای گذاشت، چانگ هونگ ون از سمت نخست‌وزیری استعفا داد و پس از وی دو نامزد به پارلمان معرفی شدند که هیچ کدام رای اعتماد نگرفتند.

انتهای پیام

کد N689365

وبگردی