آفتاب
ثروتی:

برای بقاع متبرکه در مسیر منتهی به مشهد ردیف بودجه‌ای تعریف شود

برای بقاع متبرکه در مسیر منتهی به مشهد ردیف بودجه‌ای تعریف شود

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خواستار تعریف ردیف بودجه‌ای مختص بقاع متبرکه به ویژه بقاع موجود در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان،موسی‌الرضا ثروتی با اشاره به برگزاری همایش ملی میقات الرضا (ع) در سمنان به اهمیت بقاع اشاره کرد و اظهار داشت: بقاع متبرکه متعلق به شخصیت‌های اثرگذار در فرهنگ و مذهب جامعه اسلامی هستند و از گذشته‏‌های دور همواره مورد احترام اقشار مختلف مردم بوده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه و شأن و منزلت علمی، معنوی و اجتماعی امامزادگان شریف بیان کرد: این مقام و منزلت باید از سطح منحصر در بقعه به جامعه انتقال یابد و اگر تلاش‌ها در این جهت منتج به نتیجه شود، بی‌شک شاهد رونق علمی، اجتماعی، فرهنگی و تثبیت سبک زندگی اسلامی خواهیم بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تعریف ردیف بودجه‌ای مختص بقاع متبرکه به ویژه بقاعی که در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی قرار گرفته‌اند، افزود: کمک دولت و تخصیص اعتبار برای بقاع، حسینیه‏‌ها و مساجد موجبات رونق اعتقادی و ایمانی، تقویت پایگاه‌های مذهبی و معنوی خواهد شد.

ثروتی احیا و مرمت بقاع متبرکه را یکی از ضرورت‌های فرهنگی در مسیر تحقق بقاع به قطب فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود: ترویج شعائر دینی و مذهبی نیازمند صرف هزینه، اهتمام دولت و دولتمردان، مشارکت و حضور مردم دارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در بجنورد مقبره «موسی ابن جعفر (ع)» از اماکنی است که سالانه شاهد زائران بی‌شماری از سراسر کشور در آن هستیم، گفت: فراهم‌سازی امکانات رفاهی، بهداشتی و امنیتی از مسائلی است که باید در اماکن زیارتی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N689251

وبگردی