آفتاب

اذغان واشنگتن به تامین هزینه تروریسم از سوی آمریکا و عربستان

اذغان واشنگتن به تامین هزینه تروریسم از سوی آمریکا و عربستان

ایرنا نوشت:

ریچارد پر' رییس کمیسیون اطلاعات مجلس سنای آمریکا گفت : آمریکا، عربستان و برخی از همپیمانان آنها در تامین هزینه تروریسم دست دارند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه نبأ، وی تاکید کرد : عربستان از ابتدای شکل گیری القاعده در تامین هزینه این گروه تروریستی نقش داشته است .

این سناتور آمریکایی در گفت وگو با شبکه سی ان ان هشدار داد: عدم مشارکت جدی و واقعی این کشورها در نبرد علیه تروریسم پیامدهای وخیمی به دنبال خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا به تماسهای خود با عربستان و همپیمانانش در خاورمیانه ادامه داده تا بتواند آنها را متقاعد کند که به فرآیند تامین هزینه تروریسم و آموزش ایده های افراطی به کودکان پایان دهند.

از سوی دیگر ، کریس مور عضو مجلس سنا سه شنبه گذشته در گفت وگو با شبکه سی ان ان از واشنگتن خواست تا به شدت عربستان را مورد بازجویی قرار دهد.

وی تاکید کرد : کشورش به خوبی می داند که دو نهاد دینی و سیاسی در عربستان هزینه تروریسم در جهان را تامین می کنند.

وی گفت : ما می دانیم عربستان طی چند دهه گذشته هزینه سازمانهایی که روحانیون وهابی رهبری آنها را برعهده داشته و دارند، پرداخت کرده است.

سناتور کریس مور اعتراف کرد: بسیاری با من اتفاق نظر دارند که حمله آمریکا به عراق باعث شد تا گروههای تندرو از آن برای جذب نیروهای بیشتر بهره برداری کنند و در نتیجه امنیت آمریکا در مقایسه با گذشته کاهش یافته است .

کریس با اعزام نیروی زمینی از سوی آمریکا به سوریه یا عراق جهت نبرد با گروهک تروریستی داعش ابراز مخالفت کرد.

4949

کد N689217

وبگردی