آفتاب

انتقاد یک نماینده از سیاست خاموشی برخی کشورهای اسلامی در قبال توهین به پیامبر

انتقاد یک نماینده از سیاست خاموشی برخی کشورهای اسلامی در قبال توهین به پیامبر

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که نقش رژیم صهیونیستی در اتفاقات اخیر فرانسه از جمله حادثه تروریستی در این کشور و اهانت به پیامبر اسلام به بهانه این حادثه محتمل است.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: قابل تصور است که چه بسا رژیم صهیونیستی در اتفاقات اخیر فرانسه و اهانت به پیامبر اسلام نقش داشته باشد برای اینکه ذهن افکار عمومی جهان را از سمت فلسطین به سمت فرانسه سوق دهد.

وی با اشاره به تاکید حقوق مدنی و سیاسی و اعلامیه جهانی حقوق بشر بر احترام به ادیان الهی و لزوم توجه کشورهای عضو جامعه بین‌الملل به این حقوق، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما عدم وجود اتحاد بین کشورهای اسلامی است. متاسفانه برخی کشورها سیاست خاموشی را در پیش می‌گیرند و به جای صیانت از ادیان الهی سعی می‌کنند روابط سیاسی خود را مقدم بر هر چیز بدانند بنابراین اگر ما جسارت توهین به مقدسات را شاهد هستیم بخشی به خاطر بی‌توجهی کشورهای اسلامی است.

نماینده مردم مراغه در مجلس ادامه داد: اگر کوچک‌ترین توهین، تعرض و انتقادی به رژیم غاصب صهیونیستی صورت گیرد شورای امنیت و کشورهای مدعی حقوق بشر از این رژیم دفاع می‌کنند در حالیکه وقتی به اسلام به عنوان دین برتر تعرض و توهینی صورت می‌گیرد مشخص نیست مسلمانان دنیا کجا هستند.

دواتگری با بیان اینکه فرانسه به عنوان عضو جامعه بین‌الملل نباید اجازه اهانت به مقدسات دینی را بدهد، خاطرنشان کرد: البته اقدام تروریستی صورت گرفته در این کشور محکوم است و باید مورد پیگیری و تعقیب قرار گیرد اما ما حق نداریم در قبال این اتفاقات و به بهانه اعتراض به این اقدام تروریستی مقدسات جمعیت مسلمان در جهان را مورد تعرض و توهین قرار دهیم.

وی خواستار پوزش رسمی دولت فرانسه در خصوص توهین به پیامبر اسلام شد و گفت: البته اتفاق تروریستی صورت گرفته در این کشور هم ناشی از ناکارآمدی نیروهای امنیتی فرانسه بوده که تدبیر لازم را در این زمینه نداشته‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حادثه 11 سپتامبر و انفجار برج‌های دوقلو در نیویورک، خاطرنشان کرد: در آن زمان انگشت اتهام به سمت مسلمانان بود و شاهد بودیم به بهانه این اقدام تروریستی چه تعداد مسلمان کشته شدند و چقدر خسارت به کشورهای اسلامی خصوصا افغانستان وارد شد.

دواتگری با تاکید بر لزوم مجازات عامل یا عاملین اقدام تروریستی اخیر در فرانسه در عین حال گفت: این اتفاق نباید بهانه‌ای برای ایجاد اختلاف در جامعه بین‌الملل باشد.

انتهای پیام

کد N689027

وبگردی