آفتاب
موسوی لارگانی:

نباید از نمایندگان انتظار انجام کارهای اجرایی داشت

نباید از نمایندگان انتظار انجام کارهای اجرایی داشت

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی بدون توجه به وظایف اصلی نمایندگان انتظار انجام کارهای اجرایی از آن‌ها دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، بابیان اینکه طرح استانی شدن انتخابات عمری به‌اندازه چند دوره مجلس شورای اسلامی دارد، اظهار کرد: یکی از دلایل مهم عدم پذیرش پیشنهاد این طرح توسط نمایندگان در دوره‌های پیشین مجلس شورای اسلامی نبود تصویر روشنی از آینده اجرای این طرح در انتخابات مجلس و پس ‌از آن در سطح جامعه بوده است.

وی با اشاره به نظر نمایندگان موافق طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: موافقان این طرح به دنبال رفع برخی مشکلات و معایب نظام فعلی انتخابات بوده و بر این عقیده هستند که طرح استانی شدن انتخابات مجلس تمرکز نمایندگان به ‌ویژه نمایندگان حوزه‌های شهرستانی را از مسائل منطقه‌ای و محلی به سمت وظایف مهم نمایندگی از جمله قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین در سطوح ملی معطوف می‌کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه استانی یا حتی کشوری شدن انتخابات تغییری در حجم توقعات مردم از نمایندگان ایجاد نمی‌کند، گفت: در حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها تنها کسی که مردم با او احساس نزدیکی کرده و دغدغه‌ها و مشکلات خود را به‌ صورت مستقیم با او در میان می‌گذارند نماینده است به‌طوری‌که حتی مردم بدون توجه به وظایف اصلی نمایندگان انتظار انجام کارهای اجرایی از آن‌ها دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به اخذ حد نصاب 25 درصدی آرا توسط نامزدهای حوزه‌های شهرستانی ادامه داد: طرح استانی شدن انتخابات به معنای عدم حضور نمایندگان حوزه‌های شهرستانی در خانه ملت نیست بلکه در کنار ساکنان هر حوزه انتخابیه، مردم سایر بخش‌های استان نیز حق انتخاب نامزدهای انتخاباتی حوزه‌های 16 گانه استانی را نیز دارند با این ‌حال مجلس باید برای جلوگیری از بروز هرگونه تقلب در انتخابات حوزه‌های شهرستانی پیش از هر چیز شرط اخذ حدنصاب 25 درصدی آرا توسط آن‌ها را لحاظ کند.

موسوی برخورداری از مقبولیت عمومی توسط نمایندگان شهرستانی را مسئله‌ای مهم برشمرد و افزود: این درست نیست که یک نماینده شهرستانی بدون اینکه موفق به اخذ حتی دو درصد از آرا حوزه انتخابیه خود شده باشد تنها به این دلیل که رأی قابل‌توجهی را با زد و بندهای سیاسی از سایر حوزه‌های فرعی یا اصلی انتخابیه اخذ کرده به مجلس شورای اسلامی راه یابد بنابراین لازم است نمایندگان با دقت نظر بیشتری به فاکتورهای استانی شدن انتخابات نگاه کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تشکیل فراکسیون مهدویت در مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: در یک کشور امام زمانی همه امور اجرایی، تقنینی و قضایی باید بر اساس علایق و با توجه به مقبولیت امام زمان صورت بگیرد و تشکیل فراکسیون مهدویت نیز بر این اساس بوده است.

وی با تأکید بر اینکه فراکسیون مهدویت به دنبال نظارت نیست، اظهار کرد: این فراکسیون در نظر دارد با برگزاری جلسات کشوری و استانی با همکاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به یافتن ایده‌های نو و کاربردی درزمینهٔ نزدیک کردن هر چه بیشتر جامعه به اهداف امام زمان (عج) گام بردارد.

انتهای پیام

کد N688996

وبگردی