آفتاب

حسن رسولی:جریان اصلاحات حذف شدنی نیست

حسن رسولی:جریان اصلاحات حذف شدنی نیست

یک عضو هیأت مدیره بنیاد باران معتقد است که جریان اصلاحات حذف شدنی نیست.

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: برگزاری اولین گردهمایی اصلاح‌طلبان در 25 دی ماه به ابتکار شورای هماهنگی جبهه اصلاحات صورت گرفت که متشکل از 20 حزب، انجمن و گروه سیاسی است.

وی ادامه داد: در وهله اول باید از تلاش‌ها و اهتمام این عزیزان که برای اولین بار پس از سا‌ل‌ها و با استفاده از تغییر فضای نسبی کشور در دولت روحانی موفق به برگزاری این اجتماع شدند تشکر ‌کنم و چنانچه سوال و یا ابهامی در مورد کم و کیف این اجتماع با ارزش باشد باید از برگزارکنندگان آن پرسید.

رسولی با اشاره به این‌که تا جایی که من در جریان هستم روز قبل از برگزاری همایش دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب با آیت‌الله هاشمی ملاقات حضوری داشتند،‌ اظهار کرد: براساس آنچه گفته‌اند برای آقایان هاشمی، خاتمی، عارف و ناطق نوری به طور رسمی دعوت‌نامه ارسال شده بود که آقایان خاتمی و هاشمی پیام دادند و دکتر عارف نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر این‌که جلسه از نظم بسیار خوبی برخوردار بود، طبق برنامه پیش رفت و حاشیه‌ای هم نداشت، تصریح کرد: مجموعه سخنرانان در این گردهمایی بر یک محور مشترک با ادبیات گوناگون تأکید داشتند و آن هم این بود که جریان اصلاحات جریانی است که برخواسته از متن و بطن انقلاب و حذف شدنی هم نیست، ثانیاً این جریان نسبت به اتفاق‌های روز حساس و دارای مسؤولیت است و اقدامات جامعه اصلاح‌طلب برخواسته از ظرفیت‌های درون نظام و مفاد قانون اساسی و کمک به پایداری نظام سیاسی کشور است.

عضو هیأت مدیره بنیاد باران افزود: همچنین در این مراسم اظهار تأسف شد از این که چرا شرایط فراهم نیست تا شخصیتی همچون خاتمی به جای حضور در مراسم به آن پیام بفرستد.

رسولی همچنین اجتماع اصلاح‌طلبان را برخواسته از ظرفیت‌های آنان دانست و خاطرنشان کرد: این اجتماع یک اجتماع سیاسی و متعلق به جریان اصلاحات بود که به عنوان گام اول قدم ارزشمندی در آن برداشته شد که امیدواریم در آینده نیز شاهد چنین هم‌اندیشی‌های گسترده‌ای با موضوعات روز کشور که در حال حاضر مهمترین آن مسأله انتخابات است باشیم.

استاندار اسبق خراسان مهمترین هدف راهبردی جامعه اصلاح‌طلب را ارائه لیست واحد در سراسر کشور برشمرد و ادامه داد: این هدف ارزشمند و مهم است و تحقق آن نیازمند حداکثرسازی و تعامل و تفاهم تشکل‌های اصلاح‌طلب است که اجتماع روز پنج‌شنبه نشان داد که جریان اصلاح‌طلب با دست گرفتن از تجارب مثبت و منفی سالهای 89 و 92 به حدی از بلوغ و واقع‌بینی سیاسی رسیده است.

وی تأکید کرد: ظهور و بروز تشکل‌های جدید در جریان اصلاحات تأثیر مثبت و منفی در همگرایی آنان ندارد و من فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان امروز با تفکیک نقش‌های خویش به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند با حرکتی همنوا، یکپارچه، متحد و به صورت جبهه‌ای به آنچه که می‌خواهند برسند.

انتهای پیام

کد N688927

وبگردی