آفتاب
در گفت‌و‌گو با ایسنا

کوثری: پیام توافق نظامی ایران و روسیه به استکبار جهانی، اتحاد است

کوثری: پیام توافق نظامی ایران و روسیه به استکبار جهانی، اتحاد است

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که توافق همکاری نظامی ایران و روسیه حاوی این پیام به کشورهای جهان است که ایران و روسیه تنها نیستند و اتحاد قوی بین کشورهای منطقه وجود دارد.

محمد اسماعیل کوثری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به توافق نامه اخیر همکاری نظامی ایران و روسیه گفت: اکنون همه به این نتیجه رسیدند که ایران حرف اول و آخر را در منطقه می زند چون ملت ها و دولت ها با ایران هستند که نمونه آن عراق، سوریه، حزب الله،‌ غزه ، حماس و انقلابیون یمن است.

وی ادامه داد: در این بین برخی کشورها همچون روسیه نسبت به ایران توجه خاصی دارند، با رفت و آمدهای انجام شده بین ایران و روسیه توافقاتی امضا شد که در نهایت این نتیجه حاصل شد که در کنار هم باشند. این توافقات نشان می‌دهد که دو طرف به یکدیگر اطمینان دارند و منافع یکدیگر را پوشش می دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: شاید در گذشته روسیه به دید دیگری به ایران نگاه می کرد اما اکنون با دید اطمینان بخشی به ایران نگاه می‌کند، به همین دلیل است که وزیر دفاع روسیه به ایران آمد و توافقی امضا شد که یکی از آن موارد تحویل سامانه اس 300 به ایران است.

کوثری افزود: در این ملاقات به غیر از این توافق مسائل سیاسی و منطقه نیز دنبال شد تا در نهایت استکبار جهانی را از منطقه ناامید کنند و در کنار یکدیگر ملت هایمان بتوانند در آرامش کامل زندگی کنند.

وی گفت که این توافق حاوی این پیام به آمریکا است که ایران و روسیه تنها نیستند بلکه در جهت اتفاقاتی که در منطقه رخ می‌دهد به یکدیگر اطمینان داشته و حمایت می‌کنند.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: با امضا شدن توافق نظامی ایران و روسیه این پیام به استکبار جهانی و صهیونیسم داده می‌شود که دیگر با تک تک این کشورها روبرو نیستند بلکه با اتحاد قوی بین کشورهای منطقه روبرو هستند.

انتهای پیام

کد N688815

وبگردی