آفتاب
آذربایجانی:

فعالیت های قرآنی باید ستون فقرات برنامه های فرهنگی قرار گیرد

فعالیت های قرآنی باید ستون فقرات برنامه های فرهنگی قرار گیرد

اصفهان-رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه فعالیتهای قرآنی باید ستون فقرات برنامه‌های فرهنگی قرارگیرد، گفت:شورای شهر آمادگی دارد تا از نظرات کارشناسان قرآنی در برنامه ریزیهای شهری استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر آذربایجانی بعدازظهر امروز در دومین جلسه از سلسله نشست های نبض فرهنگ شهر با موضوع فعالیتهای قرآنی که توسط کمیسیون فرهنگی اجتماعی  و ورزشی شورای شهر اصفهان برگزار می شود،  اظهار داشت: سلسله نشست های نبض فرهنگ شهر با نگاه نقادانه به حوزه فرهنگ تشکیل می شود تا آسیب ها و نیازهای فعالیت های فرهنگی از دیدگاه های کارشناسی شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه این نشست ها از سه منظر نگاه محور، موضوع محور و دستگاه محور تشکیل می شود، ابراز داشت: پس از تشکیل نشست مرتبط با موضوع تئاتر و تدوین سند هم‌افزایی دستگاه های مختلف برای ارتقای این هنر، با توجه به ضرورت حاکمیت قرآن و نگاه قرآنی بر مسایل مدیریتی کشور دومین جلسه به موضوع ارزیابی فعالیت های قرآنی اختصاص یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان تاکید کرد: اکنون تا حاکمیت فرهنگ قرآنی در کلیه سطوح مدیریتی هنوز فاصله داریم و از قرآن به شکل نهادینه در برنامه های کشور لحاظ نمی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ایجاد جامعه قرآنی، نظام سازی فعالیت های جامعه  در راستای مبانی قرآنی، ساماندهی و فعالیت های این حوزه و استفاده از ظرفیت حداکثری مردم در این ارتباط و نقش حمایتی دستگاه های حاکمیتی تا پیش از تشکیل این جلسه نشست های تخصصی در این ارتباط برگزار و امروز دستگاه های مختلف مرتبط در این جلسه برای تصمیمات نهایی و هم اندیشی حضور دارند.

آذربایجانی با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی باید ستون فقرات برنامه های فرهنگی قرار گیرد، ابراز داشت: در کنار دستگاه هایی همچون اوقاف، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، آموزش و پرورش، شهرداری اصفهان، سازمان فرهنگی تفریحی، دانشکده قرآن و عترت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه شورای شهری نیز قصد دارد مجموعه این صحبت‌ها را در برنامه ریزی های شهری دخالت دهد.

کد N688708

وبگردی