آفتاب
امام جمعه موقت تهران:

تمرد از ولی فقیه، تمرد از حضرت ولی‌عصر (عج) است

تمرد از ولی فقیه، تمرد از حضرت ولی‌عصر (عج) است

امام جمعه موقت تهران گفت: در زمان غیبت امام زمان (عج) بهره‌گیری از عنایات و فرمایشات رهبری، واجب و تمرد از دستورات مقام معظم رهبری، تمرد از حضرت ولی عصر (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری داشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با حضور در یادواره شهدای کارمند استان مرکزی گفت: حضور در یادواره شهدای کارمند استان مرکزی مایه‌ی مباهات است.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که کارمندان پیش از آن‌که حقوق‌بگیر باشند، باید مؤمن باشند و ولایت‌مدارگونه رفتار کنند.

خطیب موقت جمعه تهران گفت: هم مردم و هم مسوولان پیرو مذهب تشیع هستند و باید دانست که براساس آموزه‌های این مذهب در زمان غیبت امام زمان (عج) بهره‌گیری از عنایات و فرمایشات رهبری، واجب و تمرد از مقام معظم رهبری، تمرد از حضرت ولی عصر (عج) است.

وی ادامه داد: اهدف دولت باید براساس آرمان‌های دینی شکل گیرد. ما نباید به هر قیمت با دشمن روبه‌رو شویم. حرکت به عقب و انجام عمل بیهوده در خلاف آرمان‌های شهداست.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام، افزود: ما از عملکرد وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور در این زمینه گله‌مند بودیم و خواهان اقدامات و عملکرد هوشیارانه دستگاه دیپلماسی کشور در چنین شرایطی هستیم. پیامبر مکرم اسلام (ص) کامل‌ترین برنامه برای زندگی، اخلاق، افکار، رفتار، مدیریت، سیاست، تعلیم و تربیت را آورده‌اند و این دین مبین اسلام است که به همه نیازهای بشریت پاسخ داده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن کریم بر مقام ارزشمند شهید تأکید کرده و به مسأله‌ی جهاد و شهادت می‌پردازد.

وی ادامه داد: مقصد از جهاد و شهادت در قرآن، تأمین امنیت عموم بشر است. باید دانست شهیدان بر گردن ما حق دارند و اگر رشادت‌های این عزیزان نبود، آسایش و استقلال حاصل نمی‌شد.

او برچیدن فتنه را یکی از آثار و برکات شهادت عنوان و تأکید کرد: فتنه عامل بروز فساد در جامعه است و برعکس، شهید با نثار خون خود در راه انقلاب و دین، جهانی عمل می‌کند. شهیدان نه تنها برای رسیدن به بهشت قیام کردند، بلکه برای رضای خداوند دعوت حق را لبیک گفتند و خالصانه تا پای جان برای عزت و سربلندی این مرزو بوم تلاش کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ارتباط با رسیدن به مقام بهشت برین، افزود: بهشت دارای جاذبه و فاقد کهنگی، تکرار و درجا زدن است و حضرت امیرالمؤمنین (ع) در این‌باره می‌فرمایند «اگر در پیروی از دین کوتاهی اعمال شود، بهشت را از دست می‌دهیم».

خطیب موقت جمعه تهران اظهار کرد: من افتخار می‌کنم که مردم بعد از گذشت 36 سال از انقلاب، از خون شهدا پاسداری می‌کنند و از ولایت دست نمی‌کشند و پیرو ولی فقیه هستند.

انتهای پیام

کد N688706

وبگردی