آفتاب
آیت‌الله جوادی آملی:

گروههای سیاسی برای تعالی هرچه بیشتر کشور، تعامل داشته باشند

گروههای سیاسی برای تعالی هرچه بیشتر کشور، تعامل داشته باشند

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی از مراجع تقلید، همه جریان ها و گروه های سیاسی کشور را به تعامل و تلاش برای تعالی هرچه بیشتر کشور دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با وی، اظهار کرد: دستور دین این است که می فرماید گفتار و نوشتار شما در مقابل هم شیرین باشد، لذا باید با دقت در گفتار و نوشتار خود، مانع از ایجاد اختلاف در کشور شویم.

وی در ادامه، با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای حزب موتلفه گفت: طبق بیان قرآن کریم شهدا همچنان زنده اند و آگاه وارد برزخ می شوند و از احوال همه ما باخبرند که چه کسانی راه آنان را ادامه می دهند و چه کسانی به بیراهه می روند.

جوادی آملی ادامه داد: شهدا منتظرند تا کسانی که در راه آنان قدم برداشته اند به آنان ملحق شوند و از خداوند می خواهند کسانی را که در راه آنان قدم برداشته اند به مقام و منزلت آنان برساند و ما هم امیدواریم دعای شهدا به ویژه شهدای اخیر سپاه و حزب الله در حادثه تروریستی اخیر و نیز شهدای حزب موتلفه شامل حال ما بشود.

وی تصریح کرد: کاری که از همه بر می آید این است که همواره پاک و عادل باشیم و از اعمالی همچون اختلاس و دیگر گناهان قلبا بیزاری بجوییم؛ این بیزاری از گناه، بزرگترین سرمایه برای انسان است.

جوادی آملی همچنین با اشاره به ناتوانی دشمنان اسلام و نظام اسلامی بیان کرد: بزرگترین دشمن ما در درون خود ماست وگرنه ابرقدرتها به اراده خداوند مانند برف، آب می شوند و از آنان هیچ کاری ساخته نیست، اما نفس اماره که در پی نابودی ایمان و آبروی انسان است به راحتی ما را رها نمی کند و ما تا ابد در معرض تهدید و خطر دشمن درونی هستیم و باید مراقبت دائمی داشته باشیم.

وی، عمل صالح و مخلصانه مسوولان را خنثی کننده تهاجمات تبلیغاتی و رسانه ای غرب بر علیه نظام اسلامی برشمرد و گفت: نکته اساسی در مقابله با تهاجم رسانه ای دشمنان این است که بدانیم مشاهده عمل صالح افرادی مانند حضرت امام(ره) که عمری را پاک زندگی و خدمت کرده اند می تواند مردم را جذب و در صحنه نگه دارد و توطئه های دشمنان را خنثی کند. تربیت جوانان با دیدن عمل خوب و صالح از مسوولان حاصل می شود.

وی در ادامه، جریان جهانی الحاد در طول تاریخ را یادآور شد و افزود: استکبار و مستکبرین در طول تاریخ جامعه جهانی، همواره تلاش داشته اند که در مقابل هر اصول و حقایق ارزشی پنجگانه، بدل و انحرافی به وجود بیاورند؛ در مقابل ربوبیت، امانیسم به معنایی جایگزینی انسان به جای خداوند را مطرح کردند، در مقابل نبوت و وحی به همین صورت، در مقابل امامت سقیفه را به وجود آوردند، همچنین در مقابل روحانیت راستین، روحانیت وابسته و درباری و در مقابل مومنین حقیقی همواره جریان نفاق وجود داشت استغ لذا وظیفه اصلی ما تشخیص اصل و حقیقت، از این بدل هاست.

انتهای پیام

کد N688669

وبگردی