آفتاب
دبیر کل سازمان دفاع از منافع مردم ایران:

احزاب باید در چرخه قدرت کشور سهیم شوند/ غربی ها تحریمها را برنمی دارند

احزاب باید در چرخه قدرت کشور سهیم شوند/ غربی ها تحریمها را برنمی دارند

دبیر کل سازمان دفاع ازمنافع مردم ایران گفت: اگر احزاب کشور در جایگاه کارشناسی نهادینه شوند می توانند مسئولیت ها را برعهده بگیرند و مسئولان کشور باید به رویکرد حزب محوری در اداره امور توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یاری دبیر کل سازمان دفاع از منافع مردم ایران در اولین کنگره حزب مردمی اصلاحات با اشاره به خسارت هایی که ما در موضوع هسته ای و در مذاکرات متحمل شدیم، اظهار داشت: خسارت هایی که ما امروز در مذاکرات تحمل می کنیم و مداراهایی که که امروز صورت می گیرد به دلیل حرکت در مسیرهای نادرست گذشته است. ما در موضوع هسته ای نزدیک به 300 میلیارد دلار هزینه های مالی پرداخت کرده ایم و از طرفی دیگر برای حراست از این فناوری در زمینه دفاعی نزدیک به 300 میلیارد دلار دیگر نیز پرداخت کرده ایم.

یاری افزود: این اتفاقات به دلیل این است که منظومه ای غیر عالمانه ما را به این نقطه رسانده است و اظهارنظرها و دیدگاههایی که در دولت قبل معتقد بود قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بی اهمیت است و در داخل نیز مدیریت نامناسبی را اعمال می کرد، شرایط امروز را برای ما ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم بر اساس سه قاعده در فقه سیاسی مبنی بر دفع افسد به فاسد، الاهم و فی الاهم و قاعده ترجیح و مرجح مذاکرات و توافق ژنو را پذیرفته است، گفت: برنامه ای که تحت عنوان برنامه مشترک امروز در دستور کار مذاکرات 1+5 است نهایتا امضا می شود اما نگاه 1+5 این است که تحریم ها را رفع نکند.

یاری با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب متاسفانه دولت های مختلفی از جنس های متفاوت از چپ سنتی تا راست مدرن و از تکنوکرات تا رادیکال بر سر کار آمدند اما مشکلات را نتوانستند حل کنند، گفت: برخی تندروی هایی که عده ای در گذشته در اداره کشور مرتکب شده اند، ریشه در دانش محوری نداشت. حتی در مقاطعی این افراد به خود اجازه می دادند که قهر کنند، در مقابل رهبری بایستند که اقدامات آنها نهایتا منجر به فساد و نابسامانی های امروز شده است.

وی با اشاره به برخی آمارهای اقتصادی در دولت دهم گفت: در دولت دهم، رئیس کل بانک مرکزی یک آماری می داد و از طرفی دیگر خود رئیس جمهور آن آمار را رد و رئیس بانک مرکزی را به خاطر این آمارها توبیخ می کرد. تمامی این اتفاقات به دلیل این است که مدیریت دانایی محور در کار نیست.

دبیر کل سازمان دفاع از منافع ملت ایران با بیان اینکه احزاب در کشور در جایگاه کارشناسی نهادینه شوند، تصریح کرد: احزاب می توانند به خوبی در جامعه پاسخگویی را نهادینه کنند و مسئولیت پذیری را برعهده بگیرند.

وی افزود: در مقطع سال 84 یکی از آقایان اصلاح طلب می گفت رای در روستاهاست و احمدی نژاد دارد در روستاها رای ها را درو می کند، اما متاسفانه از سوی اصلاح طلبان غفلت صورت گرفت و 8 سال سکان کشور به دست مدیریت های فله ای افتاد.

یاری با بیان اینکه اگر در چرخه قدرت، احزاب فعال شوند می توانند پاسخگویی را در جامعه جا بیندازند، ادامه داد: روسای جمهوری مثل بنی صدر که بر سر کار آمدند و در نهایت فرار کردند نمی توانند به مردم پاسخگو باشند.

وی افزود: آنهایی که از آمدن احزاب به میدان انتخابات وحشت دارند ریگی در کفششان است. متاسفانه امروز آثار نبود احزاب فعال در کشور را با بروز اختلاس های هزاران هزار میلیاردی از برخی دولت ها مشاهده می کنیم، این اتفاقات برای نظام اسلامی زیبنده نیست.

یاری با تاکید بر اینکه مسئولان کشور باید به رویکرد احزاب محوری در جامعه توجه کنند، گفت: اگر رویکرد حزب محوری صورت نگیرد جز انحراف، انحطاط و انحلال چیزی برای کشور رقم زده نخواهد شد. در جامعه ای که پوپولیست ادای نخبگان را دربیاورد و نخبه ای که حرف پوپولیستی بزند، این جامعه سقوط خواهد کرد.

دبیر کل سازمان حفاظت از منافع ملت ایران همچنین در حاشیه این اجلاس از آغاز فعالیت های انتخاباتی این سازمان برای مجلس دهم خبر داد و گفت: فعالیت های رسمی انتخاباتی سازمان دفاع از منافع مردم ایران با شروع ایام الله دهه فجر کلید می خورد و ما در این راستا از همگرایی و تعامل با هیچ گروه و حزب اصلاح طلبی دریغ نخواهیم کرد.

 

 

 

کد N688649

وبگردی