آفتاب
دبیر کل حزب مردمی اصلاحات:

ملتی که درد نان دارد نمی تواند درد آزادی داشته باشد/ انتقاد از دولت

ملتی که درد نان دارد نمی تواند درد آزادی داشته باشد/ انتقاد از دولت

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در سیاست خارجی خوب عمل کرده است گفت: اما ما از این دولت فراتر از این را می خواهیم و اعتقاد داریم دولت باید جوان تر شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام، محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در اولین کنگره سالانه این حزب با بیان اینکه حزب ما یک حزب اعتدال گرا و مردمی است اظهار داشت: فرق ما با دیگر احزاب این است که احزاب دیگر یا حکومت ساخته یا دولت ساخت هستند و از رانت های دولتی استفاده می کنند اما ما تنها حزبی هستیم که با اتکا به مردم بنای اولیه این حزب را گذاشتیم.

وی افزود: شاید برخی در شعارهای خود بگویند ما با مردم هستیم ولی وقتی ریاست می گیرند دیگر به مردم بها نمی دهند.

فومنی با تاکید بر اینکه جامعه ای که سیاستمداران آن از دروغ  و واژگان سخیف استفاده کنند آثارش به اختلاس و فساد کشیده می شود گفت: امروز بی عدالتی دارد کشور را از بین می برد و طبقه مرفه جامعه هر روز چاق تر می شود و طبقه ضعیف لاغرتر. ملتی که درد نان دارد نمی تواند درد آزادی داشته باشد. امروز متاسفانه انسان هایی صاحب قدرت شدند که آثار اقداماتشان را می بینید و آمارهای بزه های اجتماعی و طلاق در جامعه مشخص است.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات افزود: چرا باید دانشجوی ما هزینه دانشگاه خود را نداشته باشد ولی فلان آقازاده در بالای شهر رجزخوانی کند و ویراژ بدهد؟ امروز میلیاردها دلار دزدی و اختلاس از جیب چه کسانی هزینه می شود؟

وی با اشاره به اعلام حکم محمد رضا رحیمی معاون اول دولت دهم گفت: در اخبار مشاهده کردید که معاون اول رئیس جمهور قبل به خاطر جرمی که داشت به 5 سال و 91 روز حبس محکوم شد اما ای کاش با تمام کسانی که اختلاس کردند برخورد شود.

فومنی با بیان اینکه هر دولت و حکومتی که دروغ بگوید محکوم است گفت: ما برای اینکه کشوری سالم داشته باشیم مسئولین باید دستان خود را از آلودگی ها و فساد پاک کنند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که دستان ناپاک دارند نمی توانند کشور را اداره کنند.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به این جمله امام (ره) که حفظ انقلاب از اوجب واجبات است تاکید کرد: آیا مسئولین ما به این اصلی که امام بر آن تاکید کرده اند توجه می کنند؟ من متاسفم که امروز پشت تریبونی قرار گرفتم که باید از فقر مردم بگویم و از مردمی بگویم که امروز به نان شب خود محتاج هستند.

وی گفت: من از سیاستمداران دروغ گو بگویم یا از صالحان سخن بگویم که هر که آمد و رفت، سبدی از دروغ تحویل ملت داد. تا کی رنگ اخلاقی به خود گرفتن و ضد اخلاق بودن باید ادامه داشته باشد؟ ما چطور می توانیم جواب خون شهدا را بدهیم.

فومنی با اشاره به جلساتی که برخی فعالین سیاسی برگزار می کنند گفت: آقایان جلسات مفصل می گیرند و هزینه می کنند و در مقابل دم از اصولگرایی و اصلاح طلبی می زنند. ما می گوییم کاخ استبداد را امام خمینی (ره) فرو ریخت اما کاخی که امروز برخی ساختند را چه کسی باید فرو ریزد.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در ادامه گفت: شعارهای رنگین برای چه باید داده شود و تا کی باید با مردم با رنگ ها بازی کنیم. ما موظفیم به عنوان فرزندان انقلاب از این نظام، حراست و آرمان های خود را فراموش نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز مقام معظم رهبری بالاترین شخصیت کشور است و بارها به مسئولین تاکید کرده اند که کلیشه ای در امور اداره کشور برخورد نکنید و برای اقتصاد و مبارزه با فساد، سمینارهای بی اهمیت نگذارید تصریح کرد: ما در خصوص دولت یازدهم نظرمان مثبت است و معتقدیم که دولت آقای روحانی در سیاست خارجی به خوبی عمل کرده است و تا آنجا که توان داشته دریغ نکرده اما باید بگویم که ما از این دولت فراتر از این را می خواهیم.

فومنی با تاکید بر اینکه ما یک حزب اصلاح طلب هستیم که می خواهیم نه تنها تفکر متحجر را درمان کنیم بلکه می خواهیم درون اصلاح طلبان را نیز اصلاح کنیم گفت: ما اصلاحاتی می خواهیم که با مردم باشد نه اینکه ضد مردم و ما مجلسی می خواهیم که اجازه سخن گفتن به یک نماینده فرهیخته را بدهد و من تاسف می خورم که در مجلس با آقای علی مطهری آن گونه برخورد شد. من به مجلس تسلیت عرض می کنم.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات افزود: چرا اجازه نمی دهید کسانی که دوستدار انقلاب هستند سخن بگویند و چرا آنها را محدود می کنید. آزادی یعنی اینکه همه بتوانند حرف بزنند و انتقاد کنند اما انتقادی که انصاف داشته باشد.

وی تصریح کرد: انتقاد من به دولت روحانی این است که دولت ایشان پیر است. در دولت ایشان انسان های باشخصیتی هستند که باید در داخل اتاق های فکر بنشینند و جوان ها اداره امور کشور را به دست گیرند.

فومنی در ادامه با اشاره به تخریب هایی که نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت می گیرد گفت: چرا امروز متحجرین آیت الله هاشمی را می کوبند؟ چون اخلاق ندارند و من باید به آنها بگویم که هاشمی قلب تپنده و شناسنامه انقلاب است.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات تاکید کرد: کسانی که هاشمی را تخریب می کنند در واقع انقلاب، نظام و رهبری را تخریب می کنند. ایشان شخصیت برجسته ای هستند که می توانند در همه فصول نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه ما برای این کنگره از بسیاری از مسئولین و فعالان سیاسی دعوت به عمل آوردیم گفت: ما از آیت الله هاشمی، سید حسن خمینی، سید محمد خاتمی، محمدرضا عارف، حجت الاسلام منتجب نیا و مصطفی کباکبیان دعوت کردیم اما چه کنیم که آنها نیامدند. من امروز فهمیدم راهی که می روم درست است و چون من از طبقه ضعیف جامعه هستم مرفهین و سرمایه داران با من مشکل دارند.

فومنی در ادامه از تدوین برنامه های مفصل برای انتخابات مجلس آینده خبر داد و گفت: ما این حزب را برپا کردیم تا حافظ منافع مردم باشد و در انتخابات آینده با قدرت در تمام کشور و در تهران حاضر خواهیم شد و از تشر هیچ گروهی نمی هراسیم. ما می خواهیم یک مجلس جوان ایجاد کنیم تا بتواند به درد این ملت برسد.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در پایان با تقدیر از مواضع شجاعانه علی مطهری در مجلس نهم گفت: ما به آقای مطهری می گوییم که اگر پدرت نیست که از او دفاع کند ما به شما می گوییم که همه ملت ایران از شما دفاع می کنند. من در همین راستا تندیس شجاعت و حقوق شهروندی را به آقای مطهری اهدا می کنم.

 

 

 

 

 

کد N688634

وبگردی