آفتاب
شاهرخی تاکید کرد:

سرمایه های اجتماعی در لرستان تقویت شوند/ضرورت استفاده از نهادهای مردمی

سرمایه های اجتماعی در لرستان تقویت شوند/ضرورت استفاده از نهادهای مردمی

خرم آباد - معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر ضرورت تقویت سرمایه های اجتماعی در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در جلسه صیانت از حقوق شهروندی استان لرستان با بیان اینکه ستاد صیانت از حقوق شهروندی با توجه به تکلیفی که وزیر کشور بر عهده استانها قرار داده و همچنین تاکیدات و حساسیت استاندار لرستان در این رابطه همواره به صورت منظم در استان برگزار می شود.

وی بیان داشت: سیاستهای ابلاغی هشت گانه و ۱۰ گانه در زمینه صیانت از حقوق شهروندی و همچنین ضرورت گسترش عفاف و حجاب به صورت مصوبات و برنامه های مختلف در استان اجرایی می شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اجرای این سیاستها و برنامه ها در دستگاههای اجرایی استان عنوان کرد: این سیاستها در همه دستگاههای استان با مسئولیت و محوریت مدیران دستگاهها در قالب تشکیل ستادی در این حوزه در حال پیگیری هستند.

شاهرخی بیان داشت: خوشبختانه ستادهای صیانت از حقوق شهروندی و گسترش حجاب و عفاف در استان عملکرد مطلوبی تا کنون داشته اند.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد ستادهای صیانت از حقوق شهروندی و همچنین دستگاههای اجرایی استان در این رابطه در پایان سالجاری ادامه داد: در این استا دستگاههای که تا کنون نتوانسته اند برنامه ها و مصوبات خود را در این حوزه عملیاتی کنند تا پایان امسال تلاش خود را برای جبران کمک کاریهای صورت گرفته داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان  با بیان اینکه ستادهای صیانت از حقوق شهروندی در همه شهرستانهای استان راه اندازی شده است گفت: این ستادها همواره با حضور مدیران دستگاههای اجرایی در راستای تحقق برنامه ها و سیاستهای هشت گانه و ۱۰ گانه صیانت از حقوق شهروندی به صورت مرتب برگزار می شوند.

شاهرخی با بیان اینکه تقویت سرمایه های اجتماعی به طور جدی در استان در دستور کار قرار گرفته شده است بیان داشت: در این راستا برای تحقق این امر تقویت سازمانهای مردم نهاد در زمینه های مختلف در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در استان آمادگی لازم را برای واگذاری امور را به سازمانهای مردم نهاد داریم عنوان کرد: در این راستا اتاق های فکر اجتماعی و فرهنگی را در استان راه اندازی کرده ایم به طوریکه جلسات این اتاق ها به صورت ماهیانه و با حضور نخبگان، فعالان و صاحب نظران این حوزه ها برگزار می شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لرستان به لحاظ امنیتی یکی از استانهای امن کشور محسوب می شود گفت: خوشبختانه در استان به هیچ عنوان شاهد وقوع جرائمی مانند آدم ربایی، تجاوز، سرقت مسلحانه و ... نیستیم و این امر نیز نشات گرفته از اصالت و اعتقادات دینی و مذهبی مردم این دیار است.

شاهرخی با بیان اینکه بر اساس اعلام دبیرخانه شورای امنیت استان لرستان در حوزه های مختلف امنیتی ارتقا قابل توجهی داشته است گفت: علیرغم بالا بودن آمار بیکاری در لرستان  ولی به لحاظ فضای فرهنگی و اجتماعی نسبت به سایر استانهای کشور دارای شرایط بسیار مطلوب تری است.

کد N688529

وبگردی